Gatufoten
Aktiv medlem
ESS skrev:
Låter försej tungt det där med skugga i nedre delen av bilden, hade tänkt att ta mycket vidvinkelbilder när man är på krogen.
Det beror som sagt på att det är så pass stort objektiv och jag vet att det gäller för D, DS och DL .
OM nu inte K 100 har höjt blixten ännu mer, det vet jag inte säkert. Iof kan man beskära men det är ju lite irriterande och svårt att ha det med planeringen när man fotar rörliga modeller
Tyvärr tror jag inte den urbilliga blixten 220 (kostar väl 500 kr ny) är helt ok att ha till nya K100 heller Funkade annars bra till och med Ist DS. Nu får man nog köpa den riktiga P-TTL passande blixten för närmare 2500 eller mer förd en riktigt stora .
Annars är Pentax styrka, förutom den stora ljusa sökaren, de fantastiska fasta objektiven som kan vara 20 år gamla men passar ändå , pancace normal - 50 mim , 77 - 85 etc Makro 100 mm är grym. Hittade en 300 mm för ett några tusen, det är litet och jämrans skarpt
Att börja med 18- 55 är väl annars utmärkt och vill man sen spica upp det så är de fasta objektiven ett steg upp Tamron och Sigmas zoomar är visst inte illa de heller, som sades tidigare
Senast ändrad: