ANNONS
Annons

Skönhetsretuschering

Produkter
(logga in för att koppla)
Galleriet med sina mobiltelefon-bilder var ju föga övertygande.
Vart lite osäker på din kommentar Patrik.Om du menar min profil bild så är den inte redigerad med PP så den skall du absolut inte använda som referens,det är som du skriver en mobil bild tagen i skenet av ett trafik ljus som lyste grönt.Osäkerheten dök upp när du skrev bilder= flera,så vitt jag vet så har jag bara en.MVH//Tonny

Vart lite osäker på din kommentar Patrik.Om du menar min profil bild så är den inte redigerad med PP så den skall du absolut inte använda som referens,det är som du skriver en mobil bild tagen i skenet av ett trafik ljus som lyste grönt.Osäkerheten dök upp när du skrev bilder= flera,så vitt jag vet så har jag bara en.MVH//Tonny

Det var absolut inte riktat till dig, jag syftade på programtillverkarens hemsida. Tycker de kunde ansträngt sig lite och höjt upp kvalitén på galleriet.

Har testat detta program. Jag slängde det efter ett par tester då det inte tillförde ett endaste dugg jämfört med att själv göra det. Ett mycket begränsat och klumpigt program enligt mig. Men det kan nog hitta sina köpare...

Målgruppen är nog inte sådana som har ditt yrke ;)

Jag skulle tro att målgruppen är sådana som inte kan eller vill spendera tid med photoshop, men ändå få ett resultat som kan godtas av inte allt för kräsna kunder. Ett exempel är t.ex. fotograferna på kryssningsfartyg, som ofta tar porträtt av samtliga passagerare när de stiger ombord, som sedan kan köpas dyrt. Det känns halvsvettigt att retuschera en sisådär 1700 bilder över en kväll..då kommer dylika program till stor nytta. Speciellt eftersom kunden faktiskt inte behöver bli nöjd med resultatet, det är ju valfritt att köpa bilden.

Målgruppen är nog inte sådana som har ditt yrke ;)

Jag skulle tro att målgruppen är sådana som inte kan eller vill spendera tid med photoshop, men ändå få ett resultat som kan godtas av inte allt för kräsna kunder. Ett exempel är t.ex. fotograferna på kryssningsfartyg, som ofta tar porträtt av samtliga passagerare när de stiger ombord, som sedan kan köpas dyrt. Det känns halvsvettigt att retuschera en sisådär 1700 bilder över en kväll..då kommer dylika program till stor nytta. Speciellt eftersom kunden faktiskt inte behöver bli nöjd med resultatet, det är ju valfritt att köpa bilden.

Ja, det är ju sant. Jag var kanske lite snabb i min dom över programmet eftersom det faktiskt kan förtjäna sitt berättigande i sådana fall som du nämnde. Kanske till och med en mix mellan programmet och manuell handpåläggning skulle fungera i vissa fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar