Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skärpa för fotolabb
- Trådstartare benganj
- Start datum
j2^
Aktiv medlem
Hur skall man tänka när det gäller skärpa på bilder man skickar till fotolabb för utskrift. Gör labben några automatiska justeringar eller är det noga att man ställer in skärpan rätt själv?
Det beror på labbet. De flesta labb som kör primärt mot "vanliga privatpersoner" efterskärper. Andra labb låter dig välja hur bilden skall behandlas innan tryck.
benganj
Aktiv medlem
Det beror på labbet. De flesta labb som kör primärt mot "vanliga privatpersoner" efterskärper. Andra labb låter dig välja hur bilden skall behandlas innan tryck.
Ok, använder Crimsons Express och Poster. Antar att de efterskärper. Det blir för det mesta mycket bra, men ibland tycker jag dock att det kunde bli lite mer sting i bilderna med en gnutta mer skärpa.
j2^
Aktiv medlem
Ok, använder Crimsons Express och Poster. Antar att de efterskärper. Det blir för det mesta mycket bra, men ibland tycker jag dock att det kunde bli lite mer sting i bilderna med en gnutta mer skärpa.
Poster efterskärper inte om du inte väljer att de skall efterbehandla den på något sätt (Som standard är väl valet "automatisk efterbehandling"?)
benganj
Aktiv medlem
Poster efterskärper inte om du inte väljer att de skall efterbehandla den på något sätt (Som standard är väl valet "automatisk efterbehandling"?)
Tack Janne. Bra att veta. Brukar välja "automatisk efterbehandling" fast jag inte haft koll på vad det innebär