Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Skäms Pentax" eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fint att det är ngn mer där ute som börjar bli less!
Kanske inte är så konstigt att många lesbiska är feminister, inga män som vill ha dem;) NU VAr jag lite fräck men det ligger ngt i det!!

/Niclas,
 
Ajajaj Niklas och Niclas!
Nu är ni lite väl frispråkiga. Ta och packa ihop väskan redan inatt, då jag tippar på att ni är en pungkula fattigare imorgon när folk uppmärksammat debatten.

Men jag håller med om det Niclas sa tidigare, kvinnorna har länge kommit sakta fram mer och mer, och jag måste säga att mina personliga favoriter av fotografer som sysslar med nakenporträtt och dylikt, är faktiskt kvinnor.
Det behövs ingen kvotering eller bråkande om kön hit och dit, de som är bra kommer fram, man eller kvinna spelar ingen roll.

/Henri
 
aj aj aj nu tog du väl i... tänk om töserna på protestlistan mot Pentax ser vad du skriver... då får du inte roligt på nästa fotosidanträff... *s*
 
Har redan beställt en biljett till Hongkong , har hört att dom soltorkade aprikoserna e goda där.

Adjö
 
Här packas det ej.

Visst är jag lite frispråkig och/men jag har säkrat mig lite i det jag har skrivit,,,

Jag sparar inte på krutet när det gäller detta, visst blir det satt på sin spets med skrivna ord och allt. Nypan med salt kanske kommer väl till pass under en sådan tråd,,,

Kvinnorna Är starka och jag MEnar att det inte behövs nästintill militanta rop i rymden för att saker skall hända. Det blir ju att leka med en blind jätte som skrattar åt allt han inte ser;))!!

Blir jag hängd för detta så hängs jag i alla fall för ngt jag är skylldig;)

Skämt och sido, det som berikar en människas existens är ju att ens åsikter förhoppningsvis äger en viss frihet.

Mvh Niclas,
 
Löjligt

Jag tänker köpa ytterligare en Pentax 67II bara för det!

I Sverige klagar man på Amerikanare när dom för ett jävla liv bara för en viss Artist blottar bröstet, sen när man i Sweden ser en reklambild på en halvnaken kvinna med en riktigt läcker häck så startar tredje världskriget, har aldrig förstått varför den annonsen väckt så starka och negativa känslor. Är det så känsligt med nakenhet i Dagens Sverige?
Kvinnoförnedring ?
Va???

En tjej som provar bh är det kvinnoförnedring?

Om annonsen hade varit det motsatta eller en man med en 67II:a uppkörd i baken hade jag inte bojkottat Pentax, jag hade skrattat ihjäl mig.

Nu är detta gamla nyheter men men,....
 
Vad gör det at visa en vakker kvinne rumapa, jag forstår inte denna kritiken till pentax.
Jag ser inget fel med att anvenda kvinna kroppen i reklam så lenga det görs på ett smakfult sett. Vi är snygga, är inte det bara bra???? Vi är ju minst lika duktiga, stärka och smarta. Det vet ju alla.

Jag måste säga att jag aldrig har blivit diskriminerad pga att jag är kvinna. Så jag är enig med Niclas att detta problem är nogot som sakta men säkert rinner ut i sanden.

Någon kvinnor kommer alltid att ropa och skrika över detta, samtidigt som dom dyrkar det maskuline, men detta är ju bara en minoritet.

Vi kvinnor är vakkra, det är inte konstigt att vi används i reklam. När jag ser sånna reklamer njuter jag av att jag är en kvinna.

Mvh Maritha.
 
"Leka skrattleken med den blinda jätten som skrattar åt allt han inte ser";))!

Niklas74 skrev:
De e lite så ibland me feminister....Dom e heta som fan....


Ja, precis och inte kan de väl räkna med att respektien skall komma med temperaturen inte;)!

Tycker dem skall coolaner lite helt enkelt och vara stolta över sina tilldelade attribut istället för att göra uppror som folk skrattar åt.

Frågan är om alla rop uppfyller sin tänkta funktion,,
Kanske blir det som att leka skrattleken med den blinda jätten som skrattar åt allt han inte ser;))!!


/Niclas, som hoppas att glimten i ögat i alla fall är liite synlig.
 
Folk som kört Pentax x antal år vill inte byta. Nikon och Canon i all ära, men utrustningen är inte allt. Pentax ligger troligen några steg efter i utvecklingen, men "so what"?
Jag är så nöjd med deras analoga kameror och beg. marknaden just nu att jag ser ingen anledning att byta märke.

/Henri
 
Herre jävlar en liten rumpa har ingen dött av vad jag vet så har alla en röv så jag förstår inte riktigt vad alla blir så chockade för när dom ser en på bild ?

Jag tror det har lite med märkesbögeriet att göra hade typ Hasselblad eller Leica eller kanske Canon gjort samma sak så hade det varit en KLOCKREN ANNONS , SKITBRA, FAN VA FYNDIGT !

jaja tål ni inte att se lite rumpa så blunda, jag brukar inte protestera så fort jag ser dålig annons men det verkar vara många som bryr sig lite för mycket om skitsaker ........i mina ögon


EDIT:
för att inte göra någon som kan ta röv eller bögeri personligt eller på ett kränkande sätt så ber jag om förlåtelse ;) (ironi) ...hihi
 
Hehe, roligt att folk som håller med vaknar till.
Nu kan jag sova gott inatt, och känna att det är inte bara jag som tycker det är en totalt obetydlig detalj att fästa tyngd vid.

/Henri
 
Varför skulle Pentax skämmas?
För vad då?
Det kunde ha varit en hund, som fotoobjekt istället, nu är det en vältrimmad tjejkropp, som drar uppmärksamheten till annonsen!
Det är det som är finessen med all reklam, att få blickarna till produkten, vi vet nästan alla (utom dessa fruntimmer som tillsammans har klagat på fotoannonsen), att en kamera kan avbilda mycket annat än det som nu visas i fotoannonsen!
Jag tycker att tjejer, i alla åldrar, skall vara stolta över att de blir uppmärksammade, framför kameran!
Denna fotoannons anger inte på något vis, att tjejer inte kan fotografera!
För det kan de naturligtvis, fattas bara annat!
Snarare är det nog så, att avundsjuka fruntimmer, med inget intresse för att hålla sin kropp i trim, gnäller för så där vältrimmade kan de aldrig bli, ha-ha!
Många fototidningar, som säljs t.ex. i Hallstahammar, för att ta en välkänd metropol, har ofta något på omslaget, som drar blickarna till sig, det är inte här heller hundar!
H & M klädannonser får också sin kritik, från samma typer av fruntimmer, som ovan har klagat på Pentax fotoannons!
Mönstret känns igen, vaa?
Avundsjuka kallas det!
 
larsborg skrev:
Varför skulle Pentax skämmas?
För vad då?
Det kunde ha varit en hund, som fotoobjekt istället, nu är det en vältrimmad tjejkropp, som drar uppmärksamheten till annonsen!
Det är det som är finessen med all reklam, att få blickarna till produkten, vi vet nästan alla (utom dessa fruntimmer som tillsammans har klagat på fotoannonsen), att en kamera kan avbilda mycket annat än det som nu visas i fotoannonsen!
Jag tycker att tjejer, i alla åldrar, skall vara stolta över att de blir uppmärksammade, framför kameran!
Denna fotoannons anger inte på något vis, att tjejer inte kan fotografera!
För det kan de naturligtvis, fattas bara annat!
Snarare är det nog så, att avundsjuka fruntimmer, med inget intresse för att hålla sin kropp i trim, gnäller för så där vältrimmade kan de aldrig bli, ha-ha!
Många fototidningar, som säljs t.ex. i Hallstahammar, för att ta en välkänd metropol, har ofta något på omslaget, som drar blickarna till sig, det är inte här heller hundar!
H & M klädannonser får också sin kritik, från samma typer av fruntimmer, som ovan har klagat på Pentax fotoannons!
Mönstret känns igen, vaa?
Avundsjuka kallas det!

vad är det som är bra med reklamen tycker du?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.