** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

"Skäms Pentax" eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att dethär är helt otroligt löjligt. Man målar satan på väggen pga en reklam (som kanske endast visades i Sverige dessutom?).

Det kommer idiotiska reklam dagarna i ända, på teve, på radio. Överallt. På nätet ser man superidiotiska banners och popups, konstant.
Kort sagt: jag bryr mig inte.
Det är kameran som är det relevanta. Någon kamerareklam har inte fått mig att köpa en kamera ändå, och om folk väljer att inte köpa en Pentax pga en reklam med en kvinnorumpa, så är det deras val.
Men jag hade aldrig gjort ett sådant val.

Tänk om kvinnor skulle sluta köpa sina bindor för att det finns en libressereklam där man ser en kvinna i dussintalet trosor.
Hade den reklamen varit för någonting som traditionsenligt ansetts vara för män hade det blivit liv i luckan, nu är det ingen som noterar för att reklamen är för.. ja just, bindor.

Man behöver inte tappa perspektiven bara för att man vill så gärna ha ett jämställt samhälle.

/Henri

Hehe, nej KG, jag syftade inte på ditt inlägg.

(och det heter ursprungligen "måla fan på väggen", jag gjorde en liten variation bara.)

/Henri

men håll med om att reklam för bindor riktad till män eller med män på bilderna skulle bli liiiite fel va!? där har ju produkten ett naturligt samband med kvinnan i reklamen... fast jag har inget emot att nyttja en välsvarvad tös som stativ, frågan e ju om hon skulle uppskatta det... eh?

Jovisst, men lika gärna kan man ifrågasätta vad kvinnor får ut av att titta på en välformad kvinnas rumpa i olika par trosor?
Naturligt samband? Jag håller inte med. Enda sambandet är väl att det är kvinna som studsar i reklamen och det är kvinnor som nyttjar bindor.

Jag försöker bara visa absurditeten i att välja bort Pentax som märke pga en sån sak.

/Henri

Skrämmande att det finns så många män som blir upprörda över en strävan efter jämställdhet fortfarande, men det bevisar väl att vi feminister har mycket kamp kvar för att komma i närheten av ett samhälle som ser till individen och inte till kön/hudfärg/sysselsättning/ålder och så vidare.

Mycket bra upprop, jag hade dragit igång ett själv om jag sett annonsen.

Både pentaxbruden och libressebruden var snygga, inge tvekan om saken.

Fast får man säga så här?
Nu får jag säkert arga mail från alla fotosidans kvinnor för att jag säger så. :O

/Henri

Rörande Fotosidans "Skärpan"-annons så är den gjord med en ljusårs högre nivå på idé och finess. Det skulle lika gärna kunna vara en kvinna bakom kameran på den bilden, det skulle rent utav kunna vara en slank man som visar rumpan! Inget att anmärka på där.

*garvar*
e väl få produkter där sambandet är större... däremot är sambandet mellan en Pentax o en vacker kvinnostjärt något mindre klart...

Jag ska ställa till med kalabalik pga gilettes rakhyvelreklam.

Tror dom minsann att jag ska köpa deras hyvel bara för att dom har med en snabb bil i reklamen?
Nej minsann, tänk på alla oss som inte är intresserade av bilar!
DISKRIMINERING SÄGER JAG!

/Henri

Niklas74 skrev:
Äh du har bara komplex på bruden , hon va ju snygg.

--------------------------------------------------------------------------------
Emil Säll (emilsall) skrev:
det skulle rent utav kunna vara en slank man som visar rumpan!
--------------------------------------------------------------------------------

tror du det så rekommenderar jag dej att vara nykter när du raggar!

Jag ångrar mitt utalande hon var inte snygg nog....

HDFS) (KGS skrev:
tror du det så rekommenderar jag dej att vara nykter när du raggar!

Haha, är du homofob också eller? :) Skämt åsido, point taken och jag är straight och har inte tagit fel hittils, ändock! Nog fan skulle det kunna vara en manskropp! En smal kille i en klassiskt "omanlig" pose, ovanlig bild men klart att de finns! Jag själv är ett benrangel, om jag föredrog att vara på andra sidan linsen och fick lägga på sådär mycket oskärpa skulle jag kunna se likadan ut bannemej!

Men nu får ni ursäkta mig, jag skall ut på krogen och ragga.

Bilagor

• 3b2e856566e54[1].gif
    3b2e856566e54[1].gif
    11 KB · Visningar: 217
finns väl kvinnliga kustjägare nuförtiden va? även om chansen är lägre än 50% så... men vafan... så jävla noga behöver man väl inte vara år 2004... allt ska testas!

(menar förstås PENTAX!!!)

Heja Pentax och er reklam,, sånn himla hysteri runt tjejer som skall hit och killar som skall dit!

Om det hade varit en kvinnlig fotograf och manlig modell på bilden så hade väl det hela enbart lockat till skratt eftersom alla vet varför det är just så.
Hur är könsfördelningen när det gäller köp av kameror? Jo det Är flest män som köper kameraprylar och varför skulle det då vara fel att rikta reklamen lite extra mot män?

Dessa feministiska namnlistor och nästan aggresiva hejarop blir bara till ren patetik och som ett skämt när man objektivt står som betraktare med höjda ögonbryn;)!!

Vad är inte en feminist om inte en macho,kvinna??

Nej: Låt utvecklingen ha sin gång så kommer kvinnorna med både kompetens och slående framgång, stress skapar oro och inte positiva vibbar. Glöm kvoteringar och "får inte vara kvinnan som är modell tankar" vad förändrar det;)!?!

/Niclas,

Hehe, känner precis likadant, Niclas.
Kul att se att man inte är ensam i djungeln av aggressiva extremfeminister som vill skjuta alla män som ens tittar på en kvinnorumpa.

/Henri

Ja alltså tjejer med gener med extrema anti man tendenser kan ju knappast öka i antal då dom hatar oss o gaddar ihop sig så man måste dunsta
o aldrig kommer till skott
Så på det sättet är evolutionen säkrad och beståndet med manshatare håller sig stabilt.

Jag måste dunsta imån när 30000 feminister står o eldar kors på bakgården

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar