Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm..låter lite märkligt, jag har fotat lite med den gamla macro varianten och då var skärpan riktigt bra vid 2.8. Låter ju konstigt om dom har missat på det.
 
har bara tagit bilder i en butik, det blir säkert bättre med porträtt bilder...
 

Bilagor

  • copy of iso 400 100 f2.8 70mm.jpg
    copy of iso 400 100 f2.8 70mm.jpg
    40.7 KB · Visningar: 385
ser ju bra ut. kan du inte ta några bilder på ett tex öga eller något annat i naturen? de får ju vara lite realistiska bilder i den miljlö man kommer använda optiken i :)

mvh
 
tyvärr har bara tagig bilder i butiken!!! Mest på skyltar, hade stämt träff med min kära fru den dagen som modell men hon fick förhinder att komma!!!!surt.
 
ja men om du har optiken hemma kan du väll ut och ta några fotto i naturen :) om du nu har det hemma. eller har du bara testat det i butiken?
 
Sugen på 70-200 2.8 gluggen också men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa Nikon 70-200 2.8. Lite skillnad i pris dock. Är det värt pengarna. Mycket skillnad med VR?
 
Jag köpte min Sigma 70-200 igår!! och är jättenöjd. Jag tycker att Nikons 70-200 är för dyr, tror att både Sigmas och Nikons är lika skarpa och ljusa, så är det bara VR som skiljer så.....finns dom som säger att sigmas är minst lika bra som Nikons, men jag har alldrig testat Nikons.
 
det har redan kommit. det är detta jag har köppt. nr II med uppgraderade linser eller något liknande.

föresten fan va billig den va på den sidan du länka till. på cyber fick jag ge 8795kr.
 
Senast ändrad:
ripley333 skrev:
det har redan kommit. det är detta jag har köppt. nr II med uppgraderade linser eller något liknande.

föresten fan va billig den va på den sidan du länka till. på cyber fick jag ge 8795kr.

TBH är grymma. Bra priser, bra support och snabb leverans + en Marschoklad i paketet.

Vad heter den uppgraderade modellen?
Vill beställa på en gång.
 
Är så sugen på att köpa grejjerna nu men Sigma 70-200 eller Nikon 70-200. Beslutsångest. Kanske ångrar mig efter några år ifall jag köper Sigmas :(

Har mailat TBH igen och frågat om de kan göra bättre pris på nikon objektivet och d200 huset tillsammans.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.