ANNONS
Annons

Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie Boy

Aktiv medlem
Sigma kommer ju släppa en ny version av 70-200 f2.8. Någon som har koll på när den kommer, och vad skiljer den nya mot den gamla versionen?
Är sugen på att inköpa, men jag vill först veta om det är värt och invänta den nya.
 
Enligt Cyberfoto så dröjer det till Juli 2008 innan det kommer till Pentax i alla fall.

Själv har jag väntat sedan februari 2007 på ett sådant. Levdatum har framflyttats hela tiden tills sent i höst då det blev detta besked.

Jag ska i alla fall överge Sigmat för Pentax kommande 60-250 f/4 som beräknas i mars.(faan trot)

Hur det är för de andra kameramärkena vet jag inte.
 
Hej Björn, och ett jättetack för infon. Jag är på gång att köpa sigmas 70-200, får se om jag väntar tills den nya gluggen har kommit på marknaden. Får kolla med Cyber om den är mycket bättre.
 
Har kommit till Canon, men ej till Nikon. Skillnad; Bättre närgräns och lite annat. Värt och vänta in ialla fall.

Kolla även in Tamrons 70-200 f2.8 men har ej kommit ännu.
 
Denna verkar finnas i lager hos Cyberphoto nu, priset är 8795:-

Den gamla modellen har nedsatt pris till 8375:-.

Dessa priser gäller för Canon, har inte kollat något annat.

Tamron´s 70-200/2.8 skall enligt rapport på dpreview.com släppas på marknaden i mars.
 
Senast ändrad:
Freddie Boy skrev:
Har kommit till Canon, men ej till Nikon. Skillnad; Bättre närgräns och lite annat. Värt och vänta in ialla fall.

Kolla även in Tamrons 70-200 f2.8 men har ej kommit ännu.
Närgränsen verkar vara samma som den tidigare "macro"-modell...(1m)
 
oj, jag menade sigmas 70-200 och inte tamron 70-200. Tamron har inte kommit ännu. Sigmas är ju lite bättre med deras trevliga HSM motor tyst och snabb...
 
Sigma vet man ju att har snabb autofokus, men det blir som sagt intressant att se vad Tamron presterar. Jag tror jag ska vänta med mitt köp tills Tamron är testad.
 
Samma här, jag har tamrons 17-50 f2.8 och den är riktigt bra i alla lägen, så deras tele vill jag gärna invänta jag med.
 
bandola83 skrev:
Riktpriser i $ kan man sätta en '0' efter, dvs 6990:-. Då stämmer det bättre. Detta gäller generellt på elektronik.

Jo, jag menade som en jämförelse vad det skulle kosta i SEK om jag beställde på Adorama idag. Utan tull, moms osv. Svenskt pris blir ju annorlunda. Var otydlig där.
Men det ger ju en fingervisning i alla fall.
 
Tack Robert för infon om objektiven. Är sugen på och testa båda sigma objektiven och se vad som skiljer dom åt. Men det är värt och invänta Tamron.
 
cyberfoto har ju lagt ut tamrons telezoom men dom har inget pris enu...är i vägarna att beställa ett sigma 70-200 2,8 men man får kanske vänta lite då tills man vet mer om tamrons..
 
Den nya versionen av sigmas 70-200 ska ju vara bättre än den gamla. Är oxå på väg att beställa sigmas men vill vänta in tamrons 70-200 och läsa testerna för och se vad som skiljer dom åt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.