Annons

Sevärdheter/fototips i Japan

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inte haft några problem med att betala med kreditkort i Akihabara i alla fall de 7-8 gånger jag varit där. Det brukar gå att få en rabatt motsvarande de poäng man får på ett medlemskort direkt om man pratar med dem.

Skattefriheten innebär att affären sätter en kopia på kvittot i passet och denna lapp tar passkontrollen på flygplatsen när du lämnar Japan. Kan bli ett kul tjockt pass om man shoppat loss lite.
 
Jag har inte haft några problem med att betala med kreditkort i Akihabara i alla fall de 7-8 gånger jag varit där. Det brukar gå att få en rabatt motsvarande de poäng man får på ett medlemskort direkt om man pratar med dem.

Skattefriheten innebär att affären sätter en kopia på kvittot i passet och denna lapp tar passkontrollen på flygplatsen när du lämnar Japan. Kan bli ett kul tjockt pass om man shoppat loss lite.

Jag fick 5% extra rabatt (utōver momsrabatten) fōr att jag betalade med Visakortet hos Yodobashi Camera market! :)
 
Nu sitter jag och kollar lite på detta med tax-free i japan och har förstått att Tax=5% och att man skall handla för mer än 10001 yen stämmer det?

Sen blir jag inte riktigt klok på hur det funkar när man väl ska handla? finns det någon som har handlat på tex yodobashi? hur funkar det och vilka extraprocedurer blir det när man skall resa ut sen?

Har kikat in mej eventuellt en Canon 5D då den var bra mycket billigare än i sverige, när man då kommer upp i de summorna 20-25k sek är det något särskilt att tänka på? hur mycket (värde) grejjer får man ha med sig hem?

Förövrigt är jag dum om jag köper en 5D i japan vad gäller garanti,menyer och laddare osv? Priset må jag ju säga var frestande...

Mvh Stefan
 
Köp ett objektiv först, säg att du vill bli medlem, typ Gold point card. Vänta en dag och köp kameran och nyttja dina poäng för kameran.

Grejerna ska förstås förtullas, och då blir det nog billigare att köpa kameran på hemmaplan för 25000 istället för 19000 -rabatten.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.