Det är lätt att vara efterklok eller bror Duktig när man har jobbat på ett sånt företag och vet deras rutiner, eller har köpt på kredit tidigare (vilket jag inte gjort, något av detta)...
Hur som helst, som sagt, billigare än 29 kr/mån är nog svårt att hitta för kredit eller lån om man köper lite dyrare kamerautrustning. Så länge man håller ALLA avbetalningar. Jag har ju inte betalat för lite någon månad, bara mer, men troligen betalat en gång för sent. Ska kolla idag, men gissar att det var max 2 dagar.
I det här fallet vill jag alltså varna alla, om ni utnyttjar kreditköp med avbetalning via Svea för en lite större summa, lägg in autobetalning trots att pappersavierna dyker upp varje månad.
Dessutom så hade jag lagt in autobetalning för varje månad direkt om jag reagerat på villkoren innan. Därför hade det varit trevligt att bli upplyst om villkoren av Cyberphoto så hade jag sparat pengar och fortfarande kunnat ha avbetalningen kvar istället för att nästan tömma ett bankkonto nu.
Jag har för övrigt köpt ett billigt Olympus E-M10 mk II för resor och hade tänkt komplettera med ett objektiv men det får nog vänta! Får se vilka det blir från sen.