Astroscapist
Aktiv medlem
Antagligen har man glömt betala i tid och då kommer extraavgifter. Annars har jag aldrig varit med om extraavgifter.vad är det för extraavgifter du menar ?
/Stefan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antagligen har man glömt betala i tid och då kommer extraavgifter. Annars har jag aldrig varit med om extraavgifter.vad är det för extraavgifter du menar ?
Det som verkligen retar mig är företag som skickar e-faktura där det lägre beloppet är förvalt så om man inte ser upp hamnar man i avbetalningsspåret.
Jag håller med dig till 100%. Så är det på cyberphoto, men när jag nyligen köpte en telekonverter på mattsson var de tydliga med att jag inte fick öppna lådan om jag ville lämna tillbaka. (Jag frågade eftersom det var en present och var inte helt säker om det var rätt.)Det är väl distansavtalslagen som gäller men den används på lite olika sätt. Grundprincipen är att du skall kunna öppna förpackningen, se över din vara samt ev använda den försiktigt utan spår. En del kanske tolkar det som att använda varan en månad och sedan lämna tillbaka, men så är det ju inte tänkt.
Det är inte svårt men erftersom du inte ser totalbeloppet utan att öppna fakturaspecifikationen finns en viss risk att du bara godkänner transaktionen utan att först kolla om det verkligen är hela beloppet. Nu är det väl knappast någon risk vid enstaka köp på 30000 men om du då och då tankar med ett kort så är kanske skillnaden mella total och minimibelopp inte så stor.Men om du köper en kamera för 30.000kr + 100kr frakt så betalar du ju 30.100kr även om det står ett lägre belopp på e-fakturan. Svårare än så bör det inte vara. Det lägsta beloppet är ju det som företaget kräver som minibelopp. Inget märkvärdigt med det. Minikrav finns ju på vanliga banklån med.
/Stefan
Kanske lite ot men vad är fördel att ha amex och varför har du det?Cyberphoto tar AmEx
Kanske lite ot men vad är fördel att ha amex och varför har du det?
Om du köpte konvertern i Mattssons fysiska butik, dvs du var inne i affären, så gäller inte lagen om distansköp.Jag håller med dig till 100%. Så är det på cyberphoto, men när jag nyligen köpte en telekonverter på mattsson var de tydliga med att jag inte fick öppna lådan om jag ville lämna tillbaka. (Jag frågade eftersom det var en present och var inte helt säker om det var rätt.)
Kanske lite ot men vad är fördel att ha amex och varför har du det?
Sorry missade det.Magnus skrev ju det två inlägg tidigare - för att han får SAS-poäng på det han handlar och kan flyga för dem.
Uurgh! Avbetalningsspåret är då inget spår att gå! Enligt mig så har man inte råd, är det bättre att spara ihop tills man har råd!Det som verkligen retar mig är företag som skickar e-faktura där det lägre beloppet är förvalt så om man inte ser upp hamnar man i avbetalningsspåret.
Så tycker du!Uurgh! Avbetalningsspåret är då inget spår att gå! Enligt mig så har man inte råd, är det bättre att spara ihop tills man har råd!
Istället för att blanda in massa krediter,"lån". Man lånar/avbetalning inte på så kallade leksaker.
Så tycker du!
Jag köpte ett 16-35 förra sommaren som jag betalade av under tolv månader.
Om jag skulle ha sparat pengar för att köpa nu hade dels objektivet varit dyrare och dels hade tolv månaders bilder aldrig blivit tagna.
Ja, vi tycker olika. Mitt inlägg var inte heller personligt riktat. Du råkade bara ha uttryckt en annan åsikt än min egenVi alla människor tycker och tänker olika, som tur är. Oftast så brukar ju inte priserna gå upp på en produkt? Enda gången du får betala mer för samma produkt är väl när den är på avbetalning?
Aja, inget personligt gentemot dig, eller övriga som tar saker på avbetalning men jag själv skulle aldrig gjort så. Ha en fin helg.
Hej, Ursäkta, jag är inte tydlig. Jag köpte i deras webbutik och frågade dem på telefon.Om du köpte konvertern i Mattssons fysiska butik, dvs du var inne i affären, så gäller inte lagen om distansköp.