Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Segt som sirap....
- Trådstartare Maxe
- Start datum
Nja, nu skall vi skilja på äpplen och päron. De bilderna har med en felaktighet i uppladdningen tidigare idag. De är raderade bilder så de finns inte. Så det skall man inte kalla segt bara för att de inte syns. Frågan är hur det var fram tills dess, och för mig hemma så rullade de på bra. Det är trots allt rätt många tumnaglar som skall fram.
Jewster
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Nja, nu skall vi skilja på äpplen och päron. De bilderna har med en felaktighet i uppladdningen tidigare idag. De är raderade bilder så de finns inte.
Hoppas inte detta också är deletade bilder. Det är nämligen mitt album. Det ser likadant ut på andra bidvisningssidor/pooler/bildspelsfunktionen mm.
Bilagor
Jewster
Aktiv medlem
Strunta i senaste inlägget.
Nu hare ordnat sig. Lite omstart löste det hela. Ursäkta min dumhet, men när det talas om seghet och detta samtidigt hände för mig trodde jag felet låg på er sida och inte min. (Samtidigt som inga andra sajter hade problem att ladda bilder på min dator).
Nu hare ordnat sig. Lite omstart löste det hela. Ursäkta min dumhet, men när det talas om seghet och detta samtidigt hände för mig trodde jag felet låg på er sida och inte min. (Samtidigt som inga andra sajter hade problem att ladda bilder på min dator).
nonno
Aktiv medlem
dovearea skrev:
Jag upplever sporadisk seghet liknande det som beskrivits här. Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet. Jag kan bläddra flera sidor i pooler utan problem men helt plötsligt tar en sida hur lång tid som helst att ladda.
Mac OS X 10.4.10
Firefox 2.0.0.6
Har samma upplevelse och antalet inloggade verkar inte ha någon större betydelse då samma fenomen uppstår oavsett antal inloggade/oinloggade.
A) SlimBrowser/Explorer 7.0
B) Win XP
/Nonno
lastrand
Avslutat medlemskap
Upplever att det flyter på lite bättre, men det kan vara en ren tillfällighet. Har som sagt inte kunnat lägga märke till någon som helst mönster i segheten.
a) Firefox 2.0.0.6
b) Win XP SP2
P.s. Någon annan som upplevde problem vid 22-snåret igår kväll? Under ungefär 10 minuter var Fotosidan helt obrukbar. D.s.
a) Firefox 2.0.0.6
b) Win XP SP2
P.s. Någon annan som upplevde problem vid 22-snåret igår kväll? Under ungefär 10 minuter var Fotosidan helt obrukbar. D.s.
lastrand
Avslutat medlemskap
Jodu, där bet du dig i tummen ordentligt i så fall...;-) Men nu är åtminstone orsaken klarlagd.
Fast vad beträffar bildsegheten: det är inte så att orsaken står att finna utanför Fotosidan? Har för mig att någon annan (möjligtvis David, men jag är inte säker) nämnde att en annan applikation körs på samma server som FS. Kan det inte vara så att den tillfälligt lägger vantar på stora systemresurser som smittar av sig på FS?
Fast vad beträffar bildsegheten: det är inte så att orsaken står att finna utanför Fotosidan? Har för mig att någon annan (möjligtvis David, men jag är inte säker) nämnde att en annan applikation körs på samma server som FS. Kan det inte vara så att den tillfälligt lägger vantar på stora systemresurser som smittar av sig på FS?
lastrand skrev:
Upplever att det flyter på lite bättre, men det kan vara en ren tillfällighet. Har som sagt inte kunnat lägga märke till någon som helst mönster i segheten.
a) Firefox 2.0.0.6
b) Win XP SP2
Då gäller det alltså att skilja på segt och fel. Två ggr i tråden så förväxlar ni seghet med rena fel/stopp. Det är ytterst viktigt att vi skiljer på de sakerna.
Hur snabb uppkoppling har ni som upplever att det kan gå trögt? Har man en uppkoppling runt 2Mb så kommer en hel bildsida med nya kritikbilder ta en stund. Man kommer uppleva att bilderna "droppar" in och och inte kommer på en gång. Har man lägre uppkopplingshastighet än så så kommer det naturligtvis ta ännu längre tid. Och det beror ju alltså på uppkopplingen.
En helt annan sak är om sidan öht inte alls laddar.
Jewster
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Då gäller det alltså att skilja på segt och fel. Två ggr i tråden så förväxlar ni seghet med rena fel/stopp. Det är ytterst viktigt att vi skiljer på de sakerna.
Nu upplever jag att David surnar till och tycker att vi gnäller. Vi kanske borde låta bli att påtala brister så fotosidans skapare får leva i tron att allt är frid och fröjd?
I övrigt undrade du över uppkopplingshastigheten. 24Mb/s borde väl räcka till tycker jag. Ändå segt som kola ibland.
elmfeldt skrev:
Har man en uppkoppling runt 2Mb så kommer en hel bildsida med nya kritikbilder ta en stund. Man kommer uppleva att bilderna "droppar" in och och inte kommer på en gång. Har man lägre uppkopplingshastighet än så så kommer det naturligtvis ta ännu längre tid. Och det beror ju alltså på uppkopplingen.
Det tror jag de flesta känner till David. Och om man satt på en långsam uppkoppling torde det ju vara rätt längsamt mest hela tiden. Inte blixtsnabbt för det mesta för att helt omotiverat tvärnita långa perioder. Såsom de flesta beskrivit problemet.
/jer.
Senast ändrad:
Jewster skrev:
Nu upplever jag att David surnar till och tycker att vi gnäller. Vi kanske borde låta bli att påtala brister så fotosidans skapare får leva i tron att allt är frid och fröjd?
I övrigt undrade du över uppkopplingshastigheten. 24Mb/s borde väl räcka till tycker jag. Ändå segt som kola ibland.
Det tror jag de flesta känner till David. Och om man satt på en långsam uppkoppling torde det ju vara rätt längsamt mest hela tiden. Inte blixtsnabbt för det mesta för att helt omotiverat tvärnita långa perioder. Såsom de flesta beskrivit problemet.
/jer.
Sur. Knappast. Däremot väldigt viktigt att det rapporteras korrekt. Att rapportera sidan som seg när det själva verket är rena fel/stopp, är två skilda saker. Och jag ville bara påpeka att två rapporter förväxlar saker.
Nej det är inte alls säkert att alla känner till det. Tvärtom. Eftersom själva sidan laddar snabbt men bilderna droppar in kan göra att en besökare upplever det som segt, när det själva verket är helt normalt.
24 MB är snabbt. Där borde de gå undan, förutsatt att din leverantör inte gör några knasiga vägval mellan dig och oss.
dovearea skrev:
Ibland tar det tid även att ladda en bild. När jag ser en intressant bild, eller går in till någon av mina egna bilder, laddas sidan direkt, men bilden dyker ibland inte upp förrän ca 10-15 sekunder senare. Ibland längre. Första gången det hände trodde jag det var något fel och att bilden var försvunnen.
Bra och tydlig felrapport. Tack! Har du upplevt detta idag?
nonno
Aktiv medlem
dovearea skrev:
Ibland tar det tid även att ladda en bild. När jag ser en intressant bild, eller går in till någon av mina egna bilder, laddas sidan direkt, men bilden dyker ibland inte upp förrän ca 10-15 sekunder senare. Ibland längre. Första gången det hände trodde jag det var något fel och att bilden var försvunnen.
Med risk för att låta som ett eko, men återigen beskriver Daniel precis det jag också upplever. Första gångerna jag märkte detta fenomen, var ungefär i samband med vi fick möjlighet att välja bakgrundsfärg till våra bilder. Jag törs inte säga till hundra att det inte förekommit någon tid innan, för det kan det ha gjort. Men det var i samband med de svarta bakgrunderna som det blev övertydligt.
/Nonno
nonno
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Har du upplevt detta idag? Vi gjorde en förändring igår som kanske kan ha justerat det.
Fenomenet har ju kommit och gått lite, men just nu går det supersnabbt!
Bakgrunden kommer inte först och bilden sedan, nu är det klart på ögonblicket.
/Nonno