Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Segt som sirap....
- Trådstartare Maxe
- Start datum
h.pettson
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Vilken internetleverantör har du?
f.d. Spray kund överflyttad till Glocalnet med 8/1 lina. Fast i fredags då det var lika segt var det via SUNet när jag satt på jobbet på Gigabitlina. Både här hemma och på arbetet fungerar det utmärkt att besöka andra sajter.
/Håkan
SmurfMolly
Aktiv medlem
Bredbandsbolaget här och det har segat en del, inte bara fotosidan..
h.pettson
Aktiv medlem
Roat med mig några enkla verktyg jag använder i arbetet ibland, som finns på de flesta operativsystem.
Min latency, eller ping som många kallar det ligger runt 94-99ms mot www.fotosidan.se just nu. Efter som motsvarande fördröjning mot flertalet kända www adresser aldrig passerade 25ms så spårade jag vidare med en trace. Och när man når fram till www-fotosidan.mainloop.net så studsar man 3-4 ggr och latencyn går upp till 95ms. Problemet verkar deffenitivt finnas hos mainloop.net då routingen ut från mig via de hopp som görs flyter på, fram till www-fotosidan.mainloop.net
/Håkan
Min latency, eller ping som många kallar det ligger runt 94-99ms mot www.fotosidan.se just nu. Efter som motsvarande fördröjning mot flertalet kända www adresser aldrig passerade 25ms så spårade jag vidare med en trace. Och när man når fram till www-fotosidan.mainloop.net så studsar man 3-4 ggr och latencyn går upp till 95ms. Problemet verkar deffenitivt finnas hos mainloop.net då routingen ut från mig via de hopp som görs flyter på, fram till www-fotosidan.mainloop.net
/Håkan
h.pettson
Aktiv medlem
talthoff skrev:
Telenor dvs. numera Glocalnet, Spray, Vodafone, Bredbandsbolaget, Bostream m.fl
Har under dom sensate 2 veckor hållt på med att migrera/strukturera om sin trafik ...
Troligen berör detta inte alla, dom bygger inte om hela nätet samtidigt.
-Thomas
Tyvärr, linan på mitt arbete har inget att göra med någon av de nämnda,
/Håkan
danneman
Aktiv medlem
Supersegt hela senaste dygnet!
Kan ej använda sidan knappt alls, det samma gäller dessvärre även min Fotosidan portfolio.
Har "fiber" från Bredbandsbolaget.
FS och MySpace är det som inte flyter på alls.
Gmail, Modellbilder.se, Crimson.se, Scandinavianphoto.se, Aftonbladet.se m.fl. funkar kanon.
Kan ej använda sidan knappt alls, det samma gäller dessvärre även min Fotosidan portfolio.
Har "fiber" från Bredbandsbolaget.
FS och MySpace är det som inte flyter på alls.
Gmail, Modellbilder.se, Crimson.se, Scandinavianphoto.se, Aftonbladet.se m.fl. funkar kanon.
Den enda röda tråden jag ser är att ett flertal av er som säger att ni har problem sitter på Telenor familjen's ip.
Dan's trafik studsar via Level3 i Frankfurt exempelvis. Håkan's trafik går via Telenor i Norge. Telenor familjen har routing problem, det ser jag.
Har själv BBB hemma (där jag sitter nu). Och där routas trafik korrekt.
COLT har pratat med BBB/Telenor flera gånger dom senaste två veckorna. Dom vet att dom har strul. Så ni som har problem med dom kontakta kundtjänst.
Skall prata med COLT imorgon om problemet kvarstår.
Ni som upplever "seghet" i form av latency problem får gärna skicka (via mejl)
a) er ip-adress till mig
b) en traceroute till 192.71.58.72
-Thomas
Dan's trafik studsar via Level3 i Frankfurt exempelvis. Håkan's trafik går via Telenor i Norge. Telenor familjen har routing problem, det ser jag.
Har själv BBB hemma (där jag sitter nu). Och där routas trafik korrekt.
COLT har pratat med BBB/Telenor flera gånger dom senaste två veckorna. Dom vet att dom har strul. Så ni som har problem med dom kontakta kundtjänst.
Skall prata med COLT imorgon om problemet kvarstår.
Ni som upplever "seghet" i form av latency problem får gärna skicka (via mejl)
a) er ip-adress till mig
b) en traceroute till 192.71.58.72
-Thomas