Annons

Segt som sirap....

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxe

Aktiv medlem
Nu är FS riktigt seg. Finns inte en sportmössa att kika runt just nu. Är det mycket besökare eller vad?

Har inte problem med andra webbsidor utom just FS.

Bandbreddsproblem eller är dety relaterat till den förestående uppgraderingen?

// Maxe

Jag loggade på precis och märker inga sega tendenser just nu. Har inte heller några rapporter om att vi skulle ha problem, inte heller gör vi några justeringar just nu.

Det finns ingen tecken på servern att den skulle vara seg.

Däremot läste jag andra rapporter (på en "sluten" lista) att BBB har problem (igen).

-Thomas

Ena minuten flyter det på för att nästa stå still och tugga, t.o.m. så länge att sidan visas med fel. (bilder laddas inte, stora som små).
Har upplevt detta sen förrgår.

Mvh
Håkan

elmfeldt skrev:
Vilken internetleverantör har du?

f.d. Spray kund överflyttad till Glocalnet med 8/1 lina. Fast i fredags då det var lika segt var det via SUNet när jag satt på jobbet på Gigabitlina. Både här hemma och på arbetet fungerar det utmärkt att besöka andra sajter.

/Håkan

Jag sitter uppkopplad hela dagarna och jobbar med FS, och jag har inte upplevt någon tröghet den senaste veckan. Inte en enda gång har det segat.

Jag har Adamo och 30 Mbit. Inga problem med seghet.
I fredags på fm var det segt som tusan men det berodde på webbläsaren (IE) visade det sig.

Jag har BBB och Fotosidan har fungerat fint, däremot har vissa andra sidor gått väldigt trögt.

Telenor dvs. numera Glocalnet, Spray, Vodafone, Bredbandsbolaget, Bostream m.fl

Har under dom sensate 2 veckor hållt på med att migrera/strukturera om sin trafik ...

Troligen berör detta inte alla, dom bygger inte om hela nätet samtidigt.

-Thomas

Roat med mig några enkla verktyg jag använder i arbetet ibland, som finns på de flesta operativsystem.

Min latency, eller ping som många kallar det ligger runt 94-99ms mot www.fotosidan.se just nu. Efter som motsvarande fördröjning mot flertalet kända www adresser aldrig passerade 25ms så spårade jag vidare med en trace. Och när man når fram till www-fotosidan.mainloop.net så studsar man 3-4 ggr och latencyn går upp till 95ms. Problemet verkar deffenitivt finnas hos mainloop.net då routingen ut från mig via de hopp som görs flyter på, fram till www-fotosidan.mainloop.net

/Håkan

talthoff skrev:
Telenor dvs. numera Glocalnet, Spray, Vodafone, Bredbandsbolaget, Bostream m.fl

Har under dom sensate 2 veckor hållt på med att migrera/strukturera om sin trafik ...

Troligen berör detta inte alla, dom bygger inte om hela nätet samtidigt.

-Thomas

Tyvärr, linan på mitt arbete har inget att göra med någon av de nämnda,

/Håkan

Supersegt hela senaste dygnet!

Kan ej använda sidan knappt alls, det samma gäller dessvärre även min Fotosidan portfolio.

Har "fiber" från Bredbandsbolaget.

FS och MySpace är det som inte flyter på alls.

Gmail, Modellbilder.se, Crimson.se, Scandinavianphoto.se, Aftonbladet.se m.fl. funkar kanon.

Jag ser ingen direkt röd tråd i det hela, speciellt om det inte bara gäller oss. Verkar ju vara ngt på vägen fram och lite beroende på leverantör. Jag har som sagt inte haft några som helst sega tendenser varken på jobbet eller hemma.

Den enda röda tråden jag ser är att ett flertal av er som säger att ni har problem sitter på Telenor familjen's ip.

Dan's trafik studsar via Level3 i Frankfurt exempelvis. Håkan's trafik går via Telenor i Norge. Telenor familjen har routing problem, det ser jag.

Har själv BBB hemma (där jag sitter nu). Och där routas trafik korrekt.

COLT har pratat med BBB/Telenor flera gånger dom senaste två veckorna. Dom vet att dom har strul. Så ni som har problem med dom kontakta kundtjänst.

Skall prata med COLT imorgon om problemet kvarstår.

Ni som upplever "seghet" i form av latency problem får gärna skicka (via mejl)

a) er ip-adress till mig
b) en traceroute till 192.71.58.72

-Thomas

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto