Dajo
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Jo, så illa var det.
Jag såg från ett fönster hur ett gäng parkeringsvakter från Securitas anföll några bilar, och tyckte det var ett kul fotoobjekt...
...men det skulle jag inte göra. Chefen gick fram till mig och bad mig sluta...
Han tyckte inte alls att jag skulle plåta där...
Polisen som kom undrade dessutom "måste du fotografera dem..."
Med Polis o vakter o skit så kändes det inte alls kul att argumentera, men i efterhand...
JAG ÄR SKITFÖRBANNAD! och jag har nu kontakt med Securitas.
Men Polisen... "Måste du fotografera...". Jaja, hon får väl ha sitt sätt att se på "sina" medborgare...
Sorry om jag stör ert lugn, men jag är sååå skitförbannad över att en del tror de kan bestämma vad som gäller.
Mao så gav mig dagen inga plus för vare sig snutar eller securitasfolk.
Jag tror jag vet hur polisen tänkte.
Securitas ringer och säger att dom blir trackasserade.
polis kallas till platsen och ser att det är en fotograf som securitas anser sig trackasserad av.
polisen i fråga vill frmodligen slippa securitaschefen som är på dom och tar den enkla vägen och frågar fotografen om han verkligen måste fotografera.
Slutar han så är det lugnt från securitas och dom kan återgå till vad dom nu håll på med.
någon rätt att beordra dig att lsuta har dom itne och det har dom med största sannolikhet inte gjort heller utan bara frågat om du måste fotografera vilket underförstått betyder "kan du inte lägga av med det där nu va? Du orsakar merjobb för mig."