Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SB-800 och kyla?

Produkter
(logga in för att koppla)

Legur Laugar

Aktiv medlem
Hej.
Jag har problem med min SB-800 och kyla.
Den slutar att reglera "brännvidd" efter ett tag.
Det har hänt dom gånger jag varit ute när tempen legat på -5 yill 0 graden.

Någon mer som har haft samma problem?

/Patrik

Inte ett dugg problem med min.. Var ute en hel dag (förra veckan och det varierade från -7 till-3) och hade den i väskan och sedan på kvällen tog fram den för ca 3 timmars fotografering (utan att behöva byta batterier eller att den verkade bli slöare). Har inte laddat batterierna än!!! Hur grymt som helst...

JP Collén skrev:
Inte ett dugg problem med min.. Var ute en hel dag (förra veckan och det varierade från -7 till-3) och hade den i väskan och sedan på kvällen tog fram den för ca 3 timmars fotografering (utan att behöva byta batterier eller att den verkade bli slöare). Har inte laddat batterierna än!!! Hur grymt som helst...

Jag använde alltså blixten NÄR det var minusgrader....Bara jag tog in den inomhus så funkar det som vanligt.

Jag fattar som att du INTE använde den i minusgrader....???

/Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar