Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökning av bilder buggig

Produkter
(logga in för att koppla)

Epic

Aktiv medlem
Jag har två sökningar på min sida som visar de 10 mest resp. minst kommenterade bilder. Den verkar visa fel, den räknar bara på de bilder som är kommenterade utanför bildpoolerna.

Är det ett känt fel som kommer att åtgärdas? Kan någon annan testa genom att gå in på bildsökning och sortera efter antal kommentarer.
 
Det verkar som sökning av bilder inte fungerar fullt ut. Jag har gjort en sökning på bilder som har 90 eller fler kommentarer. Sökningen ger ett resultat där många bilder saknas. Antagligen missar jag vid sökningen flera bilder som jag inte känner till utöver de jag har kännedom om och som inte kommer med. Jag antar att det är ett fel som är känt sedan tidigare och undrar om det finns några avsikter att rätta till detta?
/Nonno
 
jag pushar också denna fråga
Irriterande bugg tycker jag...
Border det inte vara en enkel databasfråga?
"Order by..."

Eller enkel och enkel...
 
clindh skrev:
Det är ett känt fel, kommer fixas

Fortfarande kvarstår felet vid sökning av bilder som påtalades redan 2006-01-27 och som besvarades samma dag med att felet är känt och ska åtgärdas. Är det här en bugg som det finns möjligheter att fixa? Det vore kul att kunna söka på t ex bilder som har 100 kommentarer eller mer och faktiskt få en korrekt sökning utan att troligen mängder med bilder faller bort.
/Nonno
 
börjar nästan känna mig lite tjatig......men är det inte på tiden att den här buggen blir fixad nu!? ;)
 
Det vore trevligt med ett svar i alla fall - kommer det här felet att åtgärdas så småningom eller är det något ni kommer strunta i trots tidigare svar till Bilal C?
/Nonno
 
Felet finns fortfarande, har inte hunnit med än. Det är såpass tidskrävande att jag tenderar att skjuta på det tyvärr - men det kommer fixas.
 
clindh skrev:
Felet finns fortfarande, har inte hunnit med än. Det är såpass tidskrävande att jag tenderar att skjuta på det tyvärr - men det kommer fixas.

Tack för svar! Jag ser fram emot denna justering. Förstår att det tar emot eftersom inget hänt på 1 år och drygt 8 månader. ;)
/Nonno
 
clindh skrev:
Felet finns fortfarande, har inte hunnit med än. Det är såpass tidskrävande att jag tenderar att skjuta på det tyvärr - men det kommer fixas.

Nej, nu är det väl dags ge detta en högre prioritet och fixa denna bugg!
Med en fungerande sökning kommer medlemmarna att ha möjlighet att möta den informella "Den Högre Skolan" här på Fotosidan. Det kommer att vara en viktig källa för inspiration och det är väl något som ni också måste se som både viktigt och angeläget att ge oss medlemmar tillgång till?!
/Nonno
 
Va missar jag?

Jag söker och söker och tycker jag finner, men jag vet ju förstås inte vad jag ska sakna bland resultaten då.

Men det jag undrar är.. Gäller detta problemet bara bilder som publiceras innan pooler infördes eller gäller det även bilder som lagts in på senare tid?

Från senaste veckan och månaden t.ex. så kommer ju bilder som lagts i pooler upp (vilket jag uppfattade att de inte borde i Bilals fråga.)
 
Verkar som om buggen fixats, men det funkar bara för bilder som fått kommentarer efter att den fixats. Gjorde den här sökningen på mig med fallande antal kommentarer som sortering.

Sökning

Funkar för de tre senaste bilderna, men inte för de äldre. Hoppas att det går att fixa så det även blir möjligt att sortera äldre bilder.
 
Det är halvfixat sedan rätt länge på bilder i normala pooler, men tex Mjukstart - som har en speciell betygs/kommentarsregel lider av detta och även äldre bilder.

Det som måste göras är en massiv omräkning av databasen för att rätta alla räknare, det är det som jag inte hunnit med än.
 
Jamen då funkar det ju iaf bättre än jag först fick uppfattningen om i de här trådarna:)

Betygssökningar kommer det ju ändå alltid att saknas mycket i eftersom det är valfritt att både ta emot och att ge betyg så eg. kanske det med mjukstartspoolen inte är hela världen ändå?
 
Sant, problemet att logiken sitter ihop; har man specialbetygsregler på en pool aggregeras både antal röster och antal kommentarer till poolkopplingen, istället för att lagras på själva bilden. Men det där skall absolut fixas (och jag törs lova det sker snart dessutom!)

Förresten kan jag glädja(?) er att vi funderar på att återinföra topplistorna; mest kommenterade bild senaste X dagarna osv. Vi hade ju problem med dem i FS begynnelse, då det var lätt att manipulera eftersom vi hade betydligt färre besökare - det reggades fejkmedlemmar för att rösta upp sin bild etc, så vi tröttnade på att jaga sådant. Numera får man dock ligga i rejält om man skall fuska sig upp, så vi tänkte testa igen.

Men men, jag gissar ändå att någon hur kommer på hur man kan missbruka det också...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.