ANNONS
Annons

Söker blixtstativ med paraply till hot shoe blixt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicklas.T

Aktiv medlem
Hej.

Jag söker efter bra stativ med paraply till min 580EX II Kaffebrus har en variant, men hur bra är den? Jag vill ha med led så att jag helt fritt kan ställa vinkel etc.

Vad har ni för tips?

Alt. om någon har begagnat som ni vill bli av med.

Mvh
Nicklas

När det gäller stativ så tycker jag Manfrotto 051B. Såväl klenar som stabilare finns men detta är "lagom". Du kommer ändå att märka att det behöver inte blåsa särskilt mycket förrän prylarna trillar.....

Även när det gäller leden så tycker jag Manfrotto 026 Belysningsled Lite-Tite Swivel + UMB.

Såväl stativ som led säljs av t.ex. Scandinavian Photo.

Skall du hantera prylarna mycket, så tycker jag att du skall betala lite mer och köpa Manfrotto. Jag har både från Kaffebrus och Mansfrotto och det är skillnad att hantera utrustningen. Kaffebrus känns alltid lite klenare, finns alltid lite spelrum som gör att det känns lite skrangligt. Manfrott ger ett klart stabilare intryck. Visst är det prisskillnad men jag tycker att den är motiverad.

Tack för tipsen.

Jag kommer nog mest använda stativen i hemmamiljö, men det kommer förekomma att jag släpar med mig dem ut på bilfoto och porträtt utomhus.

Jag tycker generellt att Scandinavian Photo är förskräkligt dyra på alla sina produkter. finns det andra som säljer Manfrotto?

CyberPhotos alternativ för totalt 939:- verkar vara som ett bra "start"-alternativ. Stativet är dessutom luftdämpat vilket borde borga för en ganska "tight" konstruktion. Går att höja till 285cm dessutom ^^

Vänligen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar