Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ryggsäck
- Trådstartare padraget
- Start datum
Mr_H
Aktiv medlem
Jag har två ryggsäckar packade så jag satte dem på badrumsvågen. Den ena väger 4.5 kg (Micro four thirds-kamera + 6 objektiv + kikare 8x42 + lite småsaker) och den andra 8.1 kg (analog mellanformatskamera + 5 objektiv + lite småsaker , men ingen kikare). I båda fallen tillkommer ca 1,5 kg med vatten/kaffe, eventuell macka, eventuell GPS och regnställ. För mellanformatsutrustningen behöver jag dessutom stativ.
padraget
Aktiv medlem
Mm det blir rätt tungt har jag märktJag har två ryggsäckar packade så jag satte dem på badrumsvågen. Den ena väger 4.5 kg (Micro four thirds-kamera + 6 objektiv + kikare 8x42 + lite småsaker) och den andra 8.1 kg (analog mellanformatskamera + 5 objektiv + lite småsaker , men ingen kikare). I båda fallen tillkommer ca 1,5 kg med vatten/kaffe, eventuell macka, eventuell GPS och regnställ. För mellanformatsutrustningen behöver jag dessutom stativ.
PeW
Medlem
Ryggsäck för dagstur
Jag använder en Dakine Guide på ca 50 liter och en lös kamerainsats från F-stop, just för att kunna få med lite extrakläder och fika. I fjällen kan man ju dessutom behöva en första hjälpen väska mm. Väger runt 13 kg med stativ. Har valt att använda en "riktig" ryggsäck då fotoryggsäckar har en tendens att ha lite underdimensionerade bärsystem. Denna ryggsäcken öppnas dessutom i ryggen så att man lägger ner den med ryggen upp så att man slipper få skräp och snö på den sidan man har mot ryggen.
MVH
/Peter
Jag använder en Dakine Guide på ca 50 liter och en lös kamerainsats från F-stop, just för att kunna få med lite extrakläder och fika. I fjällen kan man ju dessutom behöva en första hjälpen väska mm. Väger runt 13 kg med stativ. Har valt att använda en "riktig" ryggsäck då fotoryggsäckar har en tendens att ha lite underdimensionerade bärsystem. Denna ryggsäcken öppnas dessutom i ryggen så att man lägger ner den med ryggen upp så att man slipper få skräp och snö på den sidan man har mot ryggen.
MVH
/Peter