Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ritbräda, för- och nackdelar

Produkter
(logga in för att koppla)
Precis som Pasi säger så beror storleken på vad man är van vid och vad man ska använda brädan till. Ofta zoomar du ju in när du ska redigera detaljer så de flesta som retuscherar fotografier brukar nöja sig med en A6 eller A5. Större innebär bara yviga rörelser. Folk som digitaliserar ritningar, målar på frihand eller liknande har däremot nytta av större plattor.
 
OK Max.

Sen tidigare är jag van vid att teckna och gravera. Fast det är ju ett tag sedan jag höll på. Då är precisionen eller "känslan" viktig i pennspetsen. A5 verkar vara ett vettigt format.

Volito 2 kostar bara bråkdelen av Intuos. Sen kan man ju undra vad man ska ha alla extra finesser till som följer med Intuos.

Köper jag Intuous från början så lär jag inte ångra mig. Köper jag Voliton och blir halvnöjd eller halvt missnöjd så blir det väl inte av att jag byter upp mig. Över 3000 kr låter lite saftigt, finns det ingen konkurrens här. Andra märken?

Edit: Graphire4 A5 kostar 2000kr, den bör räcka ser jag nu.
 
Senast ändrad:
Vad tror ni om en begangnad Wacom Intuos 2 Platinum, är det något att sattsa på?

Eller har det hänt för mycket på de åren som gör att Intuos 3 är ett bättre köp?
 
AceCad har mycket bra och prisvärda ritplattor!
ca 600:- för A5 med alla fördelar dock ett litet inbyggt batteri i pennan! AAAA 1,5volt.

http://www.acecad.com.tw/ AceCad Flair
 

Bilagor

  • flair-2-gt-504.gif
    flair-2-gt-504.gif
    17.3 KB · Visningar: 243
undvik andra märken.
det finns en anledning varför wacom är världsledande.
provar man nån annan bräda blir man bara besviken och undrar vad alla andra ser i fenomenet ritbräda.
köp hellre en begagnad wacom eller en wacom volito än nåt annat märke.
man får väldigt mycket ritbräda för wacompengar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.