Heather Star skrev:
Okej så vi är väner nu *ler*
Nej jag har inte hört Åkes alla predikningar men jag kan med säkerhet säga att jag ialf har läst mycket om våldtäkter, mord samt mishandel och vad jag vet så är majoriteten av dessa brott utförda av heterosexuella män som mig
När jag skrev *ser* så menade jag så klart med en undermening. Du får nog kolla varje dag så att Peru verkligen är där det skall vara?
Hej Käre vän,
Detta var vad du skrev:
"Det är jo en tolkningssak?
Citat Åke green.
"Bibeln tar upp och undervisar om dessa abnormiteter. Sexuella abnormiteter är en djup cansersvulst på hela samhällskroppen. Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren"
Intressant grej det där med abnormiteter och att våldta djur.. När såg ni senast en homosexuell våldta ett djur. Jag ser mest heterosexuella som slår, dödar, misshandlar och bär sig allmänt dåligt åt. varför skriver han inte en predika om det, är det någon som är en svulst på samhällskroppen så är det dessa "Stupid white men" Michael More citat. Majoriteen är då heterosexuella.
Om man skulle utgå från bibelns tolkning av ondska så är det jo bevisat att heterosexualitet är ren ondska
"
Du skrev således och undrade varför Åke Green inte skriver en predikan om våld inom den heterosexuella gruppen. Jag svarade att han alldeles säkert har hållit många sådana predikningar eftersom våld inte förespråkas i Bibeln. Det jag tyckte var konstigt var just din fråga. Eftersom du frågar varför han inte skriver en sådan predikan så måste du ju veta att han aldrig har gjort det.
Om du har läst mycket om våld och våldtäkter så är det säkert bra och ger dig säkert mycket fakta i ämnet, bra. Men du kan ju inte med dessa fakta säga huruvida Åke Green predikat om detta våld eller ej om du inte har hört alla hans predikningar.
Det kan kanske vara så att du måste nyansera din bild av Åke Green, han kanske inte är allt igenom ond.
Att majoriteten av alla våldtäkter (och brott överhuvudtaget) som begås utförs av heterosexuella är ju helt riktigt. Detta eftersom heterosexualitet är norm då det finns betydligt fler heterosexuella än tex homosexuella, sannolikheten är då helt enkelt större att en våldtäkt (eller annat brott) begås av en heterosexuell än en homosexuell.
För övrigt tror jag inte att sexuell läggning och våld/brott har med varandra att göra överhuvudtaget.