I min värld ligger det till så här, om en människa inte kan acceptera en annan människa oavsett ras, religion eller sexuella läggning då tycker jag bara synd om denna människa.
När någon tycker att tex homosexualitet inte är rätt så är det i mina ögon som att tycka att CP skadade människor är fel. Inte för att de homosexuella är CP skadade men för att bägge sakerna (ofta) händer vid födseln och man kan inte göra så mycket åt det. Att en homosexuell man skall kunna leva i ett heteroförhållande är lika troligt som att min son som är CP skadad skall kunna gå eller springa normalt.
Jag har en gång i mitt liv trott att homosexualitet varit fel och konstigt men efter att min son föddes har jag förstått att allt är möjligt, fördomar skapar bara inskränkthet. Det är så enkelt att döma andra utifrån bibel, värderingar osv men att förstå andra det är nog det svåraste som finns i livet.
Ockhams Razor (rakkniv) om du hör hovar anta att det är hästar och inte zebror, kor eller andra djur med hovar. Man kan komplicera allt här i livet till en nivå där man i slutändan bara snackar beståndsdelar, men oftast så är det den enkla lösningen som är den mest givande.
Ingen vet hur barn till homosexuella föräldrar får det i livet dvs om de far illa eller ej, det finns inga studier som kan kallas för empiriska eftersom det inte finns så många ”officiella” barn till homosexuella at studera. Man lägger så mycket fördomar och tillskrivelser när man pratar om dessa saker.
Free your mind and the rest will follow