Mitt inlägg ovan är en direkt fråga till er tre. Du får nog läsa inlägget igen.
Vet inte vem av oss tre du tycker ska läsa om, men jag svarade ganska tydligt på din fråga. Jag kan försöka igen om du tror det hjälper, för jag vill inte gärna uppfattas som en bedragare bara för att du inte vill läsa vad jag skriver.
Förtäckta hot..HA..HA.. DU känner väl dig inte träffad hoppas jag ?
Såhär tolkade jag ditt inlägg, korrigera gärna om jag missuppfattade något:
Du ställde en direkt fråga till mig (bland andra) om jag tyckte det var ok att beskriva ett begagnat föremål med ordet "NYSKICK" och uppenbarligen ingen mer information, trots att det var använt 50000 gånger, och fortsatte med att beskriva den handlingen som lögn och bedrägeri, därmed antydde du att du kunde tänka dig att jag både skulle göra så och insinuerade att jag var en lögnare om det nu var så.
Sedan hävdade du att om du personligen råkade ut för något sådant skulle den som utfört den skändliga handlingen få ångra sig djupt, jag kan inte annat än förstå att du ville säga att om jag gjorde så mot dig (dvs om du någon gång svarade på en annons jag satt ut, och du i efterhand inte tyckte beskrivningen var korrekt) skulle jag därmed ångra mig djupt.
Det jag däremot inte förstår är varför du ens misstänker att jag skulle göra så, när jag hela tiden varit tydlig med att även om man beskriver något "som i nyckick", bör man även berätta precis hur mycket föremålet är använt så att köparen är medveten om att det inte betyder, bokstavligen, att föremålet är helt nytt.
Att du (och andra) sätter likhetstecken mellan "som nyskick" och "nytt", kan jag tyvärr inte hjälpa. Jag är uppenbarligen inte ensam om att anse att det inte är exakt samma sak. Hur som helst tror jag inte att jag kommer att använda ordet i framtiden, med tanke på hur upprörande det verkar vara för somliga.
Men om du gör en ordentlig objektsbeskrivning i dina annonser, så är ju allt frid och fröjd eller ?
Ja, det tycker jag absolut, och det har jag även sagt i den här tråden även om jag inte använt ordet "objektsbeskrivning".
Skulle du inte känna dig lurad om du köpt ett objektiv i "nyskick" och i efterhand av t.ex tredje part fått reda på att objektivet används vid säkerligen 50 000 exponeringar ?
Jo, det skulle jag säkert göra. (Jag förutsätter här att du menar att säljaren dolt den informationen från mig vid köpet.)
Råder det nu några tveksamheter angående mina svar på dina frågor?