Rapidhour
Aktiv medlem
Lite komiskt är det allt, att du inte tror på, eller överväger att godta, något alls som någon annan skriver, men i övrigt vet jag faktiskt inte. Du menar att utan att ens titta på hans prylar, så kan du säga att han både haft problem med dem och tagit dålig hand om dem. Eller vad menar du? Vilken del av hans annonstext är det du misstror?
När har JAG sagt att han tagit dåligt hand om sina grejer eller haft problem med dom ?
man behöver inte ta dåligt hand om sina grejer för att dom inte ska anses vara i nyskick.
Nu får du skärpa dig.
Givetvis misstror jag hela annonstexten, när han dels skrivar att alla grejerna är i "nyskick" och
sedan avslutar med"Har aldrig haft något problem med utrustningen och allt är väldigt bra omhändertaget". Sanslöst !
Du missar ju den rätt viktiga kvalifikationen, att grejorna fungerar och ser ut /som när de var nya/, men det är väl själva basen för din argumentation här att ignorera just den biten.
Så om grejer fungerar och ser ut som nya, så är det givetvis ändå inte ok att skriva nyskick, det har jag klarlagt i snart varje inlägg.
Nåja, du har nog målat in dig lite i ett hörn med dina påståenden om bedrägerier och lögner, så att du skulle medge att något kan vara i skick som nytt fastän det inte är i princip ouppackat är rätt osannolikt. Vi kan väl lämna ordklyveriet därhän och gå ut och ta några kort i stället, det är ju roligare än att bråka.
Att skriva att en kamerautrustning efter normal användning under kanske flera år, visserligen bra omhändertaget och problemfritt skulle vara i NYSKICK anser jag nu, innan och i fortsättningen är
ren LÖGN . Hade det inte framkommit i annonsen att grejerna är begagnade så hade det varit ett försök till bedrägeri också.