lottawe
Aktiv medlem
Jag ser ett skäl till det. Nämligen att ev. "idioter" som endast kommer för att checka upp andra inte ska ges den möjligheten hur lätt som helst. Betalande tycker jag ska kunna få läsa i andras gästböcker, se länkar samt kameraväska. Senast inloggad går ju redan att dölja som doldis, det tycker jag kan få fortsätta vara valfritt bland betalande, men ser det gärna väck för obetalande eftersom det kostar att dölja (kostnaden=man ser ju inte själv vem som är i profilen om man döljer för alla.)jimh skrev:
Däremot kan jag inte se något vettigt skäl att differentiera informationen i profilen mellan betalande och obetalande inloggade medlemmar alls.
Men som sagt, för min del gör det inget om man lyfter ut forumlistningen från den vyn för alla typer av medlemmar. Så länge sökmotorn kan göra jobbet ändå.
OK att de flesta säkerligen är seriösa, men med så många medlemmar vi är och med tanke på hur lätt det är att bli medlem här kan man nog ändå anta att några få skulle kunna bli medlemmar bara för att kontrollera andra. Antagligen betalar inte dessa och gör de det finns bara ännu en säker grej för identifiering. Bankkontot.
Även om det kostar för mängden ärliga (obetalande) tror jag på att det är värt att skydda uppgifterna iaf alltså. För den lilla delen ev. utsattas skull. En överägning mellan gott och ont. Vad som kan skada värst..