skägga
Aktiv medlem
berga skrev:
Reagerar du också på att Velviabildernas färger också är extrema? eller accepterar du det?
Det är nog detta jag inte kan förstå. För mig visar dessa exemplen på manipulation av verkligheten. Jag säger inte att det är fel, bara att jag inte ser skillnaden mellan att använda en film som ger extrema färger, att inte ta med förfulande delar av verkligheten i bilden eller att fixa till himmelen i Photoshop.
Jag kan hålla med dig , det torde inte vara någon större skilnad i att använda filmer med stor färg mättnad eller ett pol filter för att fixa himmeln , än att använda ett redigeringsprogram ?
Jag måste säga att jag är kluven i den här frågan , men jag tycker dock att om man tar bort eller lägger till föremål så borde man i alla fall säga det .
Vem kan förlora på det igenteligen?
En som målar en tavla an göra det ur fantasin så
det borde man kunna göra i datorn med en bild ok , men som sagt , det kan men väll säga ? eller ?
Jag personligen käner betydligt mer nöjd med en bild som är bra i från början än en som jag fixat i datorn . Det är lätt att vara efterklok, är ett bra ordspåk , men i dag kan man fixa det i datorn .
Thats Life