Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ramar??

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_hansson

Aktiv medlem
Har en liten fundering över ramar till bilderna. Sett att en del här på sidan fått till riktigt snygga ramar, det jag undrar över är om ni lagt på dem i PS genom att sitta o lirka in bilden (tidskrävande) på t.ex en svart bakgrund - eller om det finns ett snabbt sätt att fixa dit ramen.
-Det vill säga en unktion i programmet för detta.
Kanske nåt annat program än PS?
Jag använder mig av PhotoShop CS, det är tips gällande detta program jag eftersöker.

Men...

Jag förstår känslan ZoMbiE. Det är nämligen så att jag är på jakt efter precis samma sak. Den enkla svarta (exempelvis svart) är ju fin, men jag vill ha en annan typ av ram, som ser naturlig ut, ungefär som kanten av ett negativ. Jag vet att det finns men jag fattar inte hur jag ska kunna fästa ramen runt bilden.

Hoppas nån har svaret...

Tack i alla fall

/Martin

ramar

Ramar kan man göra själv i photoshop det enda som hindrar en är ens egen fantasi, om man är lite lat så finns det en massa plugins till PS som sköter detta.

Bosse

Jag använder mig av ett program som heter Photoframe, som fungerar som ett plugin till Photoshop. Den har färdiga ramar och resultatet kan till exempel bli såhär:

Bilagor

• test2.jpg
    test2.jpg
    41.3 KB · Visningar: 632
Men du...

Alltså, nu har jag laddat hem den fulla versionen av Photoframe 2. Hur gör jag nu då. Jag är ute efter precis en sån ram som du har på bilden nedan. Skulle du kunna förbarma dig över mig? Hjälp snälla... =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar