Annons

rött och grönt ?

Produkter
(logga in för att koppla)

skruvmejsel

Ny medlem
Varför innehåller många av mina bilder så mycket rött & grönt...är det för att min Olumpus C-100 inte kan prestra bättre eller är det taget på fel sätt eller vad? går det att åtgärda ? ett exepmpel finns här ->
P1010013.jpg

Hej!

Eftersom ingen verkar ha kunnat svara sen jag läste detta i morse ger jag det ett försök. :)

Jag har ingen digital kamera själv men deffekten ser identisk ut den en DV-kamera kan ge när det är för svaga ljusförhållanden... Men på bilden ser det ut att absolut vara tillräckligt ljus så lite skumt är det. Är det så på många bilder? Blir det mer eller mindre beroende på ljusförhållandena?

Är det är en dyr kamera skulle jag nog ha vänt mig till återförsäljaren...

/Robert

Kolla vitbalans och exponering. Det ser ut som att bilden är underexponerad och kameran har försökt kompensera det digitalt.

ljusförhållandena påverkar mängden av rött och grönt ja...bildexeplet är taget med exponerings kompensation för att bilden inte skulle bli för mörk...men det ska väl inte bli så här hemskt bara för det... ?

min kamer är iof. en billig standard, så kanske jag inte ska förvänta mej mer eller är detta ett allmänt problem...?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar