Cooper99
Aktiv medlem
Jag har problem med att ett kraftigt rödstick skapas på bilder som i CS3 sparas i JPEG. Öppnar jag den nyskapade JPEG:en i CS3 så ser det bra ut. Men öppnar jag den i stället med något annat bildprogram (t ex AcdSee) eller med Internet Explorer så läggs rödsticket på. Jag använder en kalibrerad skärm och korrekt inställd färghantering i alla inblandade program.
Arbetsflödet är följande:
1. Fotar i Raw.
2. Öppnar bilden i Camera Raw i ProPhoto och 16Bit.
3. Öppnar bilden i CS3. Gör justeringar och konverterar till sRGB och 8 Bit. Bilden ser bra ut.
4. Använder antingen "Spara som" eller "Spara för webben" för att skapa en JPEG (har läst att det av någon anledning kan skilja i slutresultat mellan dessa metoder). Det är nu rödsticket av någon anledning skapas.
Kan någon vänlig själ som förstår varför problemet uppstår förklara för mig? Är tacksam för svar från ni som vet vad ni pratar om.
Arbetsflödet är följande:
1. Fotar i Raw.
2. Öppnar bilden i Camera Raw i ProPhoto och 16Bit.
3. Öppnar bilden i CS3. Gör justeringar och konverterar till sRGB och 8 Bit. Bilden ser bra ut.
4. Använder antingen "Spara som" eller "Spara för webben" för att skapa en JPEG (har läst att det av någon anledning kan skilja i slutresultat mellan dessa metoder). Det är nu rödsticket av någon anledning skapas.
Kan någon vänlig själ som förstår varför problemet uppstår förklara för mig? Är tacksam för svar från ni som vet vad ni pratar om.