Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rädda raderade bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har varit med om mardrömmen för alla glada fotografer. Klantade bort mig med att inte ta backup så ofta som jag borde... Så nu är mycket, mycket borta pga hårddisk krasch.

Tydligen gick inget att rädda frå hd:n utan att det skulel kosta 12.000...

Min fråga nu är... Kan man ta fram bilderna från kamerans minneskort. De är raderade från kortet, men kortet är inte formaterat.

Jag fick tips om ahlbergs data häromdagen, de ligger lägre i pris än liknande företag och kan kanske vara intressant för dig (de anger att priset vanligen landar på 5-9 000:)

http://ahlbergdata.se/

På PC-city i Linköping fanns en affisch som berättade att dom fixade fram raderad information.

Jag kollade inte så noga, men det verkade gälla en mer avancerad metod än att bara köra några program.

Kunde tyvärr inte hitta något om detta på deras sida, så man får nog ringa och fråga eller göra ett besök. Kostnade har jag för mig var 1500:-.

http://www.pccity.se

Senast ändrad:
Är de bara raderade kommer det inte vara några problem att hitta dem igen. Finns mängde av program som hittar igen. Googla på "recovery+picture"

Jag har en fråga som vänder sig lite åt andra hållet men behandlar ändå samma ämne..

Jag provade ett program som kunde ta tillbaka bilder till minneskortet och det fungerade även om man formaterat minneskortet några gånger i kameran.

Men att bilderna kan återskapas betyder väl att det på nått sätt måste ta upp lite minne på kortet? Finns det nått sätt att tömma kortet totatlt så ingen sån information finns kvar och kortet blir som nytt?

tack på förhand

mvh Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar