Annons

PS CS3 förminskar bilderna så det blir pixligt

Produkter
(logga in för att koppla)

hyperfly

Medlem
Hej

Har ett problem med mitt Photoshop CS3 beta, när jag beskär bilderna så förminskas de till min valda storlek, men de förminskas inte på samma sätt som i CS2. Resultatet blir pixligt och taggigt. Skarpare än CS2, men resultatet blir ändå bättre om jag kör beskärning i CS2 och lägger på efterskärpa.

Någon som vet vad det kan vara för inställning?

Först måste vi reda ut vad du menar, beskär eller förminskar? Att beskära bilden ska givetvis inte göra ett skvatt med kvaliteten. När det gäller att minska storleken med befintligt utsnitt så finns ju i CS2 en rad olika alternativ i en rullgardinsmeny. Dessa alternativ kanske har en annan defaultinställning ("bikubisk" i CS2) i CS3.

Du har inte skrivit in några tal i rutan "upplösning" när du använder beskärningsverktyget som gör att detta uppkommer?

Makten skrev:
Först måste vi reda ut vad du menar, beskär eller förminskar? Att beskära bilden ska givetvis inte göra ett skvatt med kvaliteten. När det gäller att minska storleken med befintligt utsnitt så finns ju i CS2 en rad olika alternativ i en rullgardinsmeny. Dessa alternativ kanske har en annan defaultinställning ("bikubisk" i CS2) i CS3.

Beskärning till bestämd bredd (380px), så beskärning och automatisk förminskning till det.

Freddie: inte skriver in något i "Upplösning".

Resultatet blir helt annorlunda mot i CS2.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar