** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

proshowgold pixelstrul

Produkter
(logga in för att koppla)

haiwamydog

Medlem
Försöker göra bildspel med proshowgold. Allt funkar bra tills jag vill färdigställa till exe-format för att köra direkt från PC:n. När jag kör i full storlek på skärman blir det riktig pixelvarning, ingen som helst skarpa bilder. Det funkar hur bra som helst när man kör i litet format, men hur går man till väga för att kunna visa bildspel på pc:n i helskärm med skarpa bilder?

1) Vad har du för dimensioner på bilderna du lägger in i bildspelet?

2) Vad har du angett för dimensioner vid exporten, dvs under Create > Executable > Options > Quality (jag hoppas det heter så även i Gold, jag har bara Producer framför mig just nu). Läs i hjälpen om dessa inställningar så tror jag att du hittar felet.

tusen tack

1) Vad har du för dimensioner på bilderna du lägger in i bildspelet?

2) Vad har du angett för dimensioner vid exporten, dvs under Create > Executable > Options > Quality (jag hoppas det heter så även i Gold, jag har bara Producer framför mig just nu). Läs i hjälpen om dessa inställningar så tror jag att du hittar felet.

Dimension på bilder är 2592*3888. La in de värderna på "option" och det hela slutade i att bildspelet blev knivskarpt. Tusen tack för hjälpen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar