Annons

Projektarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

sarajo

Medlem
Hej!
Jag går tredje året på gymnasiet och funderar på att göra ett projektarbete som har med foto att göra, fotobok, utställning eller något liknande. Problemet är att jag måste hitta ett tema och syfte med arbetet. Jag går samhällsprogrammet. Några bra förslag? Jag behöver verkligen hjälp med idéer..
 
Hej. Här är förslag:

1. Ta en bild på något varje timma, kan bli 24 spännande bilder....
2. Ta bild på alla dina klasskompisar med något tema (svartvitt, hatt på huvudet, whatever)
3. Ta en bild på nåt från A-Ö, 28 spännande bilder garanteras.


Personligen tror jag nyckeln är att hitta ett tema som passar DEJ.

...och som du själv skriver; ställ ut bilderna o gör en fotobik av dem, + kanske en blogg.

Lycka till.

Gabbe, Aneby
 
Förslag 4. Ta ett porträtt av varje klasskompis bredvid sitt öppna elevskåp. Det kan bli en intressant serie som kan ge upphov till skojiga diskussioner. Vill du utöka, kan du göra en kort intervju där du ber kompisen kommentera innehållet också.

Per.
 
En vinkling för att få med syfte, metod och process biten skulle kunna vara att tex. välja en fotograf som du tycker är intressant.

Läs på om den, studera arbetsätt osv. Värdera, prova och tillämpa det du lär dig i din egen fotografering.

Skriftliga delaen av arbetet kan handla mycket om den fotografen och hur du lär dig av att läsa och se på dens bilder.

Det praktiska arbetet kan betså av dina fotografier gjorda med de erfarenheter och slutsatser du gjort i den skriftliga delen att visas i utsällningsform.

//Björn
 
..

Tack så mycket för svaren!
Har nu kommit på vad jag skall göra. Jag ska göra ett projekt om 18 st 18-åringar i Göteborg och försöka visa hur olika man kan vara. Hur olika liv man kan leva osv..

Ni får gärna skriva om ni har några tips på vad för slags fotografier ni tycker jag ska ha med.
Har en hel del idéer själv men är tacksam för ännu fler förslag :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.