Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Profiler för Canon vs Epson

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Finns tips om hur man profilerar Epsons papper till Canonskrivare? T ex Prograf 1000. Vet att det ärutanför deras intresse men kanske någon har fått bra resultat på egen hand eller har tips om var man kan hitta dem.

T.ex. Datacolor har utrustning (colorimeter) för att själv skapa profil för papper till skrivare. Gjorde det själv för ett antal år sedan: Tog tid, men lät man det ta sin tid blev det väldigt bra resultat. Notera bara att det krävs att skärm är kalibrerad med jämna mellanrum. Både LR och C1 kan virtuellt visa utskriftresultat med ett viss papper i en viss skrivare. Jag vet INTE om de kan använda egenskapade profiler

Ni som har Mirage ..berätta gärna om appen. Vad jag förstår är det inte som Imageprint och dess profilmanager.

jag har en egengjord profil för Epson's papper Premium Luster Photo Paper till Canon ImageProGraf Pro-1000, bifogar den om nån vill testa

Bilagor

• EpsonPremiumLuster.icc.zip
    695.5 KB · Visningar: 9
ett tips, testa att skriva ut med Canons program Professional Print & Layout, jag tycker färgutskrifter blir mycket bättre iaf på Pro-1000 skrivaren

Hej, nu har jag kört 1Studio och fått in profiler på bibliotek/colorsynk/profiler. Men i LR finns de inte då jag ska skriva ut. Krångligt men ska kolla om de finns i PS och Canons skrivprogram. Varför ska saker vara lätta? /Bo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar