Annons

Problem med Nikon d90s inbyggda blixt..

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.
Jag skulle bara höra mig för om det är någon mer än jag som har/haft problem med den inbyggda blixten på Nikon d90?

Jag har i stortsätt haft problem sen jag köpte kameran och det är bara några månader sen..
När jag ska fota med blixt så vägrar den ta kort.. Blixten fälls upp, kameran fokuserar men sen händer det inget mer?
Jag skickade in kameran på lagning och fick tillbaka den igår men samma problem kvarstår..
Det spelar ingen roll i vilket läge jag fotar så vägrar den ta med blixt. Det roliga är att det bara är så ibland också. Jag kan fota med blixt flera kort, sen kan den helt plötsligt vägra..
Fäller jag ner blixten kan jag ta hur bra som helst..
Någon mer som haft samma problem???
 
Blir det någon skillnad om Du kör en "gröna-prick-reset"?
Fota i M-läge och tvinga blixten att skjuta.
 
Tryck samtidigt ner +/- och AF-knapparna (de sitter precis vid "off-on-ratten" De har små gröna prickar på sig.
Då återställs alla eventuella inställningar till som den var vid leveransen.
 
Tryck samtidigt ner +/- och AF-knapparna (de sitter precis vid "off-on-ratten" De har små gröna prickar på sig.
Då återställs alla eventuella inställningar till som den var vid leveransen.

Ja det har jag testat, men det fungerar ej :(
Så antar att det är något fel på hela kameran. Irriterande när man köper nya grejer o det inte fungerar som det ska :(
 
Visst är det trist.
Nu vet jag inte var Du bor men kontakta Nikons kundtjänst. De kan vara rackarns snabba och serviceminded.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.