Annons

pristrend Canon EOS 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Brock Landers skrev:
Kollade på billiger123. La en 300 i korgen (599euro) och valde sedan vilket land. sverige då. då visar frakten bara 17,90euro.

Du har rätt, de har ändrat! Såg det nu.. I förrgår var det 27 euro! På Geizhals (österikisk priskollsite) så hade 3 av 3 bedömare klagat på att frakten var för dyr. Billgier123 har tydligen tagit åt sig av kritiken och sänkt den på frakt inom Tyskland också. Gött, fasen vad köpsugen jag blir!
 
fridilej skrev:
Jag har lite svårt att lita på tyska rätt okända hemsidor.
Hur ska man känna sig säker?!

Det är frågan.. jag vet inte heller! Billiger123 verkar dessutom vara en rätt ny sida och det är svårt att få tag i åsikter om dem.
http://www.geizhals.net/eu/a61595.html finns däremot en hel del "bewertungen" om
andra återförsäljare. Får hoppas att några vågar pröva billger123 och hör av sig där också...
 
Clownfish skrev:
Det är frågan.. jag vet inte heller! Billiger123 verkar dessutom vara en rätt ny sida och det är svårt att få tag i åsikter om dem.
http://www.geizhals.net/eu/a61595.html finns däremot en hel del "bewertungen" om
andra återförsäljare. Får hoppas att några vågar pröva billger123 och hör av sig där också...
Aha är det det beweertungen betyder. Nån som kan tyska? :p

"Wollte auch meinen Rechner langsam mal auf PCIe umrüsten und sind auch nette Preis da,aber als ich (wie alle hier auch) die Versandkosten sah, war die Vorfreude dann auch genommen. Tut mir leid,aber für eine Grafikkarte bezahle ich keine 19 € Versand,dafür kann ich schon fast mit dem Zug hinfahren.

Annan som skrivit:

"Guten Tag,

ich wollte bei diesem neuen Shop eigentlich etwas bestellen, brauche sowieso nen neuen Rechner und da passt der Umstieg auf PCIe ganz gut in den Plan.
Als ich jedoch die Versandkosten sah, wurde mir ganz anders. Bin ja schon Einiges gewöhnt, aber EUR 19,00 ist eine Unverschämtheit und wird diesem Shop wahrscheinlich auch nicht gut bekommen.
Versteht dieses Feedback bitte als Warnung vor den Versandkosten, nicht vor dem Shop, diesen möchte ich nun nicht mehr testen, eine Bewertung der Abwicklung maße ich mir deshalb auch nicht an. "

Hehe
 
översatt på altavista:

"also mine computer wanted to reequip slowly times on PCIe and is also nice price there, but as I (like all here also) forwarding expenses saw, was the Vorfreude then also taken. Does wrong do to me, but for a diagram map I do not pay 19? Dispatch, but I can drive already nearly with the course."

"good day, I wanted to actually order with this new Shop something, need anyway nen new computer and fit there transferred to PCIe completely well into the plan. When I saw however forwarding expenses, became me completely differently. Are already some accustomed, but EUR 19.00 is an insolence and this Shop is probably also not well gotten. This feedback understands itself please as warning of forwarding expenses, not before the Shop, this would like I now no more to test, an evaluation of the completion mass I therefore also not on "
 
mill skrev:
översatt på altavista:

"also mine computer wanted to reequip slowly times on PCIe and is also nice price there, but as I (like all here also) forwarding expenses saw, was the Vorfreude then also taken. Does wrong do to me, but for a diagram map I do not pay 19? Dispatch, but I can drive already nearly with the course."

"good day, I wanted to actually order with this new Shop something, need anyway nen new computer and fit there transferred to PCIe completely well into the plan. When I saw however forwarding expenses, became me completely differently. Are already some accustomed, but EUR 19.00 is an insolence and this Shop is probably also not well gotten. This feedback understands itself please as warning of forwarding expenses, not before the Shop, this would like I now no more to test, an evaluation of the completion mass I therefore also not on "

Lite svårt att förstå ändå. Men det verkar som dom är missnöjda över fraktkostnaderna, som sagt... Meen..: "And this shop is probably also not well gotten"

Jag är så sugen på att köpa ändå! Vet nån om det ingår batteriladdare och sånt?
 
fridilej skrev:
Lite svårt att förstå ändå. Men det verkar som dom är missnöjda över fraktkostnaderna, som sagt... Meen..: "And this shop is probably also not well gotten"

Jag är så sugen på att köpa ändå! Vet nån om det ingår batteriladdare och sånt?

orkar inte läsa igenom tråden igen, men hur mkt billigare var det? om det är under en tusing hade jag inte chansat.
 
... men de borde ligga på 3000-4000, och gör det förhoppningsvis "snart" då ingen köper en beg så dyrt om det är vad en ny kostar.
 
mill skrev:
... men de borde ligga på 3000-4000, och gör det förhoppningsvis "snart" då ingen köper en beg så dyrt om det är vad en ny kostar.
eftersom att jag är en sån som i stort sett bara köper nya saker lägger jag mer än gärna ut 2000kr extra för att få en färsking. Att få en 300D med frakt från Tyskland för ca 5600kr är INTE dåligt. Nästa månad köper jag den :)
 
Notera att Geizhals-sidan är lite hoppig i sin prisgradering, kanske pga den dagliga uppgraderingen. Just nu, midnatt 23-24 feb, så finns inte längre billiger123.de's erbjudande på 599 med längre! Men den FINNS på billiger123's hemsida.... antar den dyker upp igen imorrn...

Angående begagnadpriserna. Risken är att de INTE sjunker så mycket, eftersom ägarna inte vill acceptera att nypriset sjunkit så mycket, så att de hellre behåller än säljer... men, men, folk är ju olika säljsugna...
 
fortfarande inte med på Geizhals igen!... Mejlade för att fråga varför. Kanske kan vi få klarhet i om billger123 var seriösa eller ej...
 
fridilej skrev:
Vad konstigt. Jag undrar varför. hoppas dom svarar

Jag frågade dem varför den var borta och om de ansåg billiger123 inte vara tillförlitligt. De svarade bara såhär:

"Good evening,
there was a technical difficulty which has been fixed now. Update about
18:15."

Låter ju bra!
 
Clownfish skrev:
Jag frågade dem varför den var borta och om de ansåg billiger123 inte vara tillförlitligt. De svarade bara såhär:

"Good evening,
there was a technical difficulty which has been fixed now. Update about
18:15."

Låter ju bra!

Ja...vågar man chansa och beställa är ju frågan :O
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.