Annons

pristrend Canon EOS 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
boston skrev:
Kolla att USA priset är inkl skatter, de brukar tillkomma där.
Uppföljaren 350D startar på ca 6600:- med kitobjektivet i schweitz, så man kanske ska satsa på den istället :)

Lite moms och tull lär väl tillkomma vid import till unionen från alplandet...Fast en dags shopping i Bern är väl alltid trevligt istället för en dags skidåkning....
 
RolandM skrev:
Lite moms och tull lär väl tillkomma vid import till unionen från alplandet...

Alplandet är ju"nästan" med i unionen men självklart kan det tillkomma lite avgifter där, just den webshoppen jag kollat på levererar bara till Schweitz och Lichtenstein, hur butikspriserna är har jag ingen aning om.
Men som du skriver skidåkning är alltid trevligt, i mitt fall så kommer en bekant att beställa inom schweitz och sedan leverera till mig.
 
RolandM skrev:
Japp. kameran kan alla möjliga språk och trenden i pris är nedåtgående. Begagnade ännu billigare.

Det som kan skilja vid köp på andra sidan pölen är laddare och dess elektriska anslutning. Oftast klarar laddarna både 110 V och 240V, med byte av kabel eller anpassning av kontaktdonet.


Härligt, så jag kan beställa en från USA och sedan kunna ändra språket på menyn til svenska?
(Jag kanske är lite trög, ja..)

http://www.usaphotonation.com/products.asp?product_id=10116&engine=froogle

ännu billigare. Drygt 4000. Undrar bara om det ingår laddare och vice versa, och om det funkar som sagt här hemma. MAN BLIR SÅ SUGEN!
Är det någon här som redan äger en 300D ? Har läst att dom är plastiga och grejs? Men det måste väl vara ett nöje att fota med den...
Ni som har en, kopplar man in kameran direkt till sladd och batteriet laddas eller, batteriet laddas i en laddare?
 
Så här beskrev jag en 300D jag sålde begagnad för en tid sedan.


Digitalt kamerahus Canon EOS 300D
Objektiv Canon EF-S 18-55 mm 1:3,5-5,6
Kamerans originalkartong
Kamerans originalkvitto
Instruktionsbok på svenska
Originalprogramvara i obruten förpackning
Uppladdningsbart batteri med laddare
Kablar för USB, video och elkabel till laddare i obrutna förpackningar
Bärrem med glidskydd
Alternativ firmware som ger kameran fler funktioner
 
fridilej skrev:
ännu billigare. Drygt 4000. Undrar bara om det ingår laddare och vice versa, och om det funkar som

Fast om du beställer från USA får du räkna med att du kan åka på tull och moms. Isf landar du på 5200, vilket inte är mycket under vad det går att få tag på den för i Tyskland. Du får åxå tänka på att du får skicka tillbaka kameran till USA om det blir fel på den. Köper man från tyskland kan man lämna den till Canon Sverige.
http://billiger123.de/shop/detail.asp?wkid=&navi=&page=1&artikel=543
 
dumbo skrev:
Fast om du beställer från USA får du räkna med att du kan åka på tull och moms. Isf landar du på 5200, vilket inte är mycket under vad det går att få tag på den för i Tyskland. Du får åxå tänka på att du får skicka tillbaka kameran till USA om det blir fel på den. Köper man från tyskland kan man lämna den till Canon Sverige.
http://billiger123.de/shop/detail.asp?wkid=&navi=&page=1&artikel=543

Min moster bor i Michigan och kommer isåfall skicka den vidare till sverige. så jag tror inte jag behöver bekrymra mig över tull o momsavgift.

tack ändå, ska kika på länken...

Förresten vad används för elektriska grejer i Tyskland? Samma volt o grejs som här?....
 
fridilej skrev:
Min moster bor i Michigan och kommer isåfall skicka den vidare till sverige. så jag tror inte jag behöver bekrymra mig över tull o momsavgift.

tack ändå, ska kika på länken...

Förresten vad används för elektriska grejer i Tyskland? Samma volt o grejs som här?....

Paketet måste (bör iaf) försäkras och då måste man ju ange värdet och även gåvor måste tullas.
Jag säger inte att du inte ska beställa från USA, frågan är om det är värt det bara.

I tyskland har de samma spänning som här. Svjv har de samma kontaker åxå.
 
dumbo skrev:
Paketet måste (bör iaf) försäkras och då måste man ju ange värdet och även gåvor måste tullas.
Jag säger inte att du inte ska beställa från USA, frågan är om det är värt det bara.

I tyskland har de samma spänning som här. Svjv har de samma kontaker åxå.

Ja okej! Sidan jag kikat in har för övrigt fått sämst recensioner...så den har jag skrotat...
så man kan alltså beställa efter kameror direkt fån tyskland hem till ens ort? Sidan du tipsade om, har du beställt därifrån eller?
 
Nej, jag har inte skickat efter därifrån. Länken fanns i en annan tråd. Det var mest menat som ett tips.
Och jo man kan beställa så att man får det till ens hemadress. Beroende på vilken speditör de använder får man det tom hemkört till dörren.
 
dumbo skrev:
Nej, jag har inte skickat efter därifrån. Länken fanns i en annan tråd. Det var mest menat som ett tips.
Och jo man kan beställa så att man får det till ens hemadress. Beroende på vilken speditör de använder får man det tom hemkört till dörren.

Det var jag som lade in den länken... Men nu blir jag lite misstänksam (bara lite). Jag hittade billiger123.de via en billigaste-pris-jakt-sida som heter http://www.geizhals.net/ och de har alldeles nyss tagit bort billiger123 ur sin lista på handlare (och de var alldeles nya också...)... Undrar om det är ett internet-nyck eller om de ansetts oseriösa?...

Vi får se var priset rör sig. DEN STORA FRÅGAN ÄR: Hur länge ska man kallt vänta på att priset sjunker? Plötsligt kan ju varan försvinna, eftersom den är ersatt av 350D. Då finns inte de riktigt billiga längre...
 
Plötsligt kan ju varan försvinna, eftersom den är ersatt av 350D. Då finns inte de riktigt billiga längre...


nejdå. 300d hänger med ett tag till, som riktig lågbudgetvariant

"However, the 300D will stay in Canon's Catalog as the absolute entry-level DSLR, in black version, with a big price drop."
 
Erik, var har du citerat det där ifrån? Låter ju himla bra! Har hört flera som trodde att 350D ska ersätta 300D, och därför, tänkte jag, bör man passa på under den här "utförsäljningen" av 300D...

Förresten, angående tyska sajten billiger123.de - Geizhals som hade med dem förut har med dem idag igen (på sina 599 euro med objektiv). Det var nog, som jag misstänkte, bara en internet/databas-bug som blir när handlare "scannas"...
 
Hittar inte just den länken nu, men det står lite varstans, t.ex här:

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6464-7559


The Digital Rebel will not disappear with the introduction of the Digital Rebel XT. The two models will co-exist in Canon's digital SLR lineup, with manufacturing of the Digital Rebel to continue alongside the Digital Rebel XT. The main differentiator between the two will be price; Canon's goal is to obviously to put enough of a cost difference between the two models to make the original Digital Rebel an attractive option for consumers who will buy on price over features. Even when both cameras are to be well under US$1000 for the body alone.

By the time the Digital Rebel XT ships in March 2005, estimated street prices in the U.S. for both it and the original Digital Rebel are expected to be:

* Digital Rebel XT US$899
* Digital Rebel XT with EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II US$999
* Digital Rebel with EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 US$799
 
Brock Landers skrev:
Clownfish: Ok, tack för länk. jagblir helt exalterad över hur billigt det är.. wouhou!

Hoppas bara dom är seriösa. Man vet ju aldrig...skulle haft någon som handlat därifrån...så man kan höra lite recensioner.

Man blir alldeles exalterad, ja!
 
Hihi, ja visst blir man. Jag blir alldeles köpgalen! Men jag försöker lägga band på mig. Måste ha lite koll på ekonomin inför en fjällresa, och dessutom fick jag höra av en info-tjej på
http://www.geizhals.net/eu/
att hon trodde priset väl kunde sjunka en bit till...
Hur så helst, där på Geizhals kan ni se de billigaste i EU (troligen) och även betyg från användare (på tyska). Tyvärr har billiger123 bara fått tre åsikter ännu och alla tre klagar på den dyra frakten (19 euro) inom Tyskland och har därför inte köpt och kan därför inte ge info om affären för övrigt... Frakten inom EU är 27 euro - överkomligt tycker jag...
 
nu har technikdirekt kommit med priser på 350d:

Canon EOS 350 D Gehäuse schwarz 7637,08 kr
Canon EOS 350 D Kit 18-55 schwarz 8638,37 kr
Canon EOS 350 D DZ-Kit 18-55/55-200 schwarz 10731,97 kr

inte så mkt billigare än i Sverige mao.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.