ANNONS
Annons

Prestanda i olika elektroniska sökare (flyttade inlägg från A99-tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja nu är jag i rätt tråd tror jag i alla fall. Har krångel med min Live Mail i Windows 8 vilket gör att jag måste klicka in på fotosidan och leta upp trådarna själv. Skall göra ytterligare försök ( ett tiotal har gjorts )- att avinstalera och ta hem igen.

Åter till tråden, Kamera & Bild har toppklassat A99 vilket är trevlig läsning, funktionerna är så många att dom kan inte få med allt, autofokusen lär man sig inte eller i brådrasket skriver dom, Iso 25600 är förvånansvärt bra med förbättrad brusredusering vad gäller färgbrus. så Sony jobbar på bra fast dom säger inte så mycket själva som vanligt.

Calle Rosenqvist som verkar vara en vaken man och som skriver mycket bra, påpekar då problemet med EVF:n i samband med autofokusen och att AF-punkterna är lite för tätt placerade. Det är svårt säger han att kunna följa med var man har fått AF-träff när man skall följa motiv som rör sig om inte EVF:n är stabil.

Där i mot hittar jag inget skrivet om dom extra 101 AF-punkterna och hur dom jobbar. Men Sony måste då förbättrad stabilliteten hos EVF:n innan autofokusen blir för avancerad, annars ser det inte ut att hjälpa som sagt om jag nu fattat allt rätt.

Andra på tråden skriver om att snabb AF inte är viktigt utan att säkerheten är viktigare, Men enligt Calle så är A99 både säker och snabb ( förutom då svårigheterna med sökaren för att hitta AF genom automatik )

//Bengt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar