Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Prao i en studio v12-13 i Stockholm?
- Trådstartare Naqilja
- Start datum
Carl Johan
Aktiv medlem
Sök på gula sidorna (www.gulasidorna.se) efter fotografer och bildbyråer.
Var öppen och envis, och var beredd på åtskilliga timmar i telefon. Fotografer är generellt inte alls intresserade av praoelever så ta inte så hårt om de 50 första säger nej.
Det är bara att hoppas på att du kan lyckas charma någon av och få de att ta emot dig.
Säger de nej är det bara att fråga om de vet någon annan som kanske skulle kunna tänka sig att ta emot dig.
På det sättet kan man få sig en pratstund med stockholms fotografflora och bara det är ganska skojj.
Själv pratade jag med hälften av fotograferna på cameralink (bruno erhs m.fl) och uppemot ett fyrtiotal andra bildbyråer och fotografer när jag letade praoplats. Till slut gick det!
Lycka till!
Var öppen och envis, och var beredd på åtskilliga timmar i telefon. Fotografer är generellt inte alls intresserade av praoelever så ta inte så hårt om de 50 första säger nej.
Det är bara att hoppas på att du kan lyckas charma någon av och få de att ta emot dig.
Säger de nej är det bara att fråga om de vet någon annan som kanske skulle kunna tänka sig att ta emot dig.
På det sättet kan man få sig en pratstund med stockholms fotografflora och bara det är ganska skojj.
Själv pratade jag med hälften av fotograferna på cameralink (bruno erhs m.fl) och uppemot ett fyrtiotal andra bildbyråer och fotografer när jag letade praoplats. Till slut gick det!
Lycka till!
macmolarin
Aktiv medlem
Problemet i Stockholm är att de allra flesta fotografer är enmansföretagare. I Borås finns det flera studios som (åtminstone på 90-talet) hade fler anställda fotografer. Jag Praktiserade på ett ställe med fyra fotografer, tre labbare och en stylist, sådana ställen finns väl knappt i Stockholm?