Annons

Prao i en studio v12-13 i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Naqilja

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag undrar ifall något som vet ifall det finns en studio eller dylikt var jag skulle kunna prao vecka 12-13 i Stockholm?

Mvh

Sander

Sök på gula sidorna (www.gulasidorna.se) efter fotografer och bildbyråer.

Var öppen och envis, och var beredd på åtskilliga timmar i telefon. Fotografer är generellt inte alls intresserade av praoelever så ta inte så hårt om de 50 första säger nej.
Det är bara att hoppas på att du kan lyckas charma någon av och få de att ta emot dig.
Säger de nej är det bara att fråga om de vet någon annan som kanske skulle kunna tänka sig att ta emot dig.
På det sättet kan man få sig en pratstund med stockholms fotografflora och bara det är ganska skojj.
Själv pratade jag med hälften av fotograferna på cameralink (bruno erhs m.fl) och uppemot ett fyrtiotal andra bildbyråer och fotografer när jag letade praoplats. Till slut gick det!

Lycka till!

Tack så mycket.. så då ska man boka en hel dag för att leta prao palter alltså? Haha, verkar sjukt.... jaja jag får väll lov och göra det. Tack så mycket för svaret

Mvh

Sander

Problemet i Stockholm är att de allra flesta fotografer är enmansföretagare. I Borås finns det flera studios som (åtminstone på 90-talet) hade fler anställda fotografer. Jag Praktiserade på ett ställe med fyra fotografer, tre labbare och en stylist, sådana ställen finns väl knappt i Stockholm?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar