Jalong skrev:
Jag tänker också dra till fjälls i sommar. Tre omgångar á två veckor med 350D och PD7X.
Jag tänker föda min med sju Li-ion batterier varav sex är "pirat" från Zebramedia för 149,50 kr st. Testat dem och de tycks fungera alldeles utmärkt. I sydsvenskt sommarväder i alla fall. Jag hoppas på ca 500 bilder per batteri och laddning, men är givetvis beredd på mindre. Tror Zebra har billiga batterier till de flesta kameramodeller.
Hungern hos min PD7X hoppas jag kunna stilla med
tre uppsättningar á fyra uppladdningsbara Ni-MH-batterier på 2400mAh.Fast om det blir kallt, hur reagerar apparaten då? Känns som ett orosmoment.
Det finns gott om eluttag i köket i baracken nedanför affären. Ta en enkel dagavgift bara så kan du sitta där och jäsa några timmar och låta alla laddare gå på högvarv.
Det där med bussgods har jag funderat på. Var inne på deras hemsida nyss för att kolla hur länge de lagrar prylarna man skickar upp, men hittade ingen info. Har du koll? Vill i så fall skicka enbart för att få två veckors lagerhållning.
Intressant... Vad är det för solcellsladdare och vad är det för kamerabatterier du ska ladda med dem? Föll mig aldrig in att en sådan kunde ladda upp kraftiga Li-Ionbatterier. Klarar den det? Tycker det låter som ett klart orosmoment, eller..?