Annons

Portabel urtankningsenhet

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja ha... nu har ni ställt till så att jag "slösade" bort dryga 2000 kronor :)))) Eftersom att ni överöst PD70x med beröm så insåg ju även jag att jag MÅSTE ha en sådan.

Det som var avgörande var så klart att man kan använda vanliga AA batterier. Sedan att den verkar blixtsnabb är ju inget man gråter över heller.

Sjävklart blev det en från Lars rekomenderade ställe i Australien.

Den har nu lämnat Singapore. Väntar med spänning.
Skynda på nu DHL...

Förresten så passar jag på att fråga er som beställt ni har ju fått betala dryga hundralappen till DHL för tull etc. Skickar dom en räkning då eller???

/Jonas
 
Du betalar vid leverans, 111:-
Jag var inte hemma när min PD70X kom, så jag fick hämta den på terminalen och det var COD som gällde ;)
Iofs fick jag den en dag försent eftersom DHLs "kundtjänst" inte viste att de hade flyttat samma dag....var på "rätt" plats i god tid, men det hjälpte ju inte när jag var den enda som var där :p
 
Jonke O skrev:
Ja ha... nu har ni ställt till så att jag "slösade" bort dryga 2000 kronor :)))) Eftersom att ni överöst PD70x med beröm så insåg ju även jag att jag MÅSTE ha en sådan.

Det som var avgörande var så klart att man kan använda vanliga AA batterier. Sedan att den verkar blixtsnabb är ju inget man gråter över heller.

Sjävklart blev det en från Lars rekomenderade ställe i Australien.

Den har nu lämnat Singapore. Väntar med spänning.
Skynda på nu DHL...

Förresten så passar jag på att fråga er som beställt ni har ju fått betala dryga hundralappen till DHL för tull etc. Skickar dom en räkning då eller???

/Jonas

Jag fich betala 103 kr till han som kom och lämnade paketet

Men de 4 gångerna som jag beställt därifrån tidigare har jag sluppit tull & moms. Och hade inte tullen räknat in fraktkostnade hos DHL så hade man sluppit nu också. Han skriver bara 50 Australian dollar på värdet
 
Senast ändrad:
Verkar rätt olika (även om det varierar rätt lite) vad man får betala vid leveransen. Själv fick jag betala 110:- vid dörren. Har medvetet väntat för att se om det kommer någon extra faktura i brevlådan men det ser inte ut att göra det. Beställde en GPS från USA för lite drygt ett år sedan och då kom det en faktura i efterhand på momsen men det ser ut som att det inte kommer någon den här gången. Undrar om jag skall klaga *flinar*
 
Zebulah skrev:
Verkar rätt olika (även om det varierar rätt lite) vad man får betala vid leveransen. Själv fick jag betala 110:- vid dörren. Har medvetet väntat för att se om det kommer någon extra faktura i brevlådan men det ser inte ut att göra det. Beställde en GPS från USA för lite drygt ett år sedan och då kom det en faktura i efterhand på momsen men det ser ut som att det inte kommer någon den här gången. Undrar om jag skall klaga *flinar*

Om du betalar vid dörren så kommer det aldrig någon extra faktura.
Antingen är det vid leverans eller en faktura, man kan aldrig få bägge delar.
Att det varierar några kronor beror på växel-kursen från AU dollar och på att frakten varierar lite i pris beroende på hur mycket grejor man beställt
 
oskard skrev:
Ett annat alternativ är iPod med färgskärm (nyaste varianten) och en kamerakontakt från Apple. Macoteket och inlife (vid mycom på Sveavägen) kan ha i lager.
Priset blir ungefär 3300 för 20 G.

Har du gott om tid som du inte vet vad du ska göra av på din resa kan iPod vara ett alternativ. Uppskattar du en någorlunda vettig överföringshastighet ska du välja något annat. Överföringshastigheten hos iPod med adapter påminner en om hur det var då man använde disketter.
 
Gör ett nytt försök där jag ska anstränga mig för att inte vara dryg!

Fotosidans forum är inte direkt något hemligt medium. Kanske borde man be någon som har möjlighet att plocka bort delar av inläggen så att man även fortsättningsvis kan få god service??

Vad tror ni?
 
ahhh...

Beställde en PD70X i måndags 18/7, har inte hört ett ljud ifrån dem. De skulle ha dem i lager och skicka omgående...

När fick ni ert UPS tracking number?
Total leveranstid ifrån power in numbers?

Mvh // Martin
 
Jag hann inte få mitt nummer innan leverans.

Däremot måste jag påpeka att min personliga erfarenhet av DHL och liknande är att de kan vara rätt nonchiga mot privatpersoner. Ofta har mitt paket tagit avsevärt mycket längre tid på sig från det lokala kontoret hem till mig än från utlandet till Sverige.

Man får ett brev om att ta kontakt och bestämma tid som gått med vanlig snigelpost. Ofta nåt klottrat i stil med: försökte kl11:00 i måndags, ingen hemma...

Suprise, ingen hemma.
 
Anderzon skrev:
ahhh...

Beställde en PD70X i måndags 18/7, har inte hört ett ljud ifrån dem. De skulle ha dem i lager och skicka omgående...

När fick ni ert UPS tracking number?
Total leveranstid ifrån power in numbers?

Mvh // Martin

För mig tog det några dagar innan Bruce fick iväg den men då mailade dom ett trackingnummer och sedan tog det bara två dar så stod dom och trampade i farstun. Skickade till min jobbadress.
 
Har du inte fått tracking-nummret så är den inte skickad ännu. Jag fick vänta 5-6 dagar på nummret och sen tog det 3-4 dagar till.
 
Formatera PD70x

Har en PD70x och vill nu formatera den. Som jag förstår är den enda möjligheten att göra det att sätta in ett minneskort med filen "formatera" eller något. Går det att formatera enheten på ett annat sätt? Säg via en dator?

När jag högerklickar i Utforskaren på enheten och väljer formatera kommer inga alternativ om filsystem eller Allocation unit size. Även om jag väljer Quick format händer inget.

Är det möjligt att formatera CD70x utan minneskort?
 
Varför försöka att göra något som är svårare, tar längre tid och tillverkaren inte säger man ska göra ??

Till den gamla PD7X behövde man ett speciellt program att formatera den i Windows XP.


Varför vill du inte göra det enkelt?
 
Lars Johnsson skrev:
Varför vill du inte göra det enkelt?

För att jag inte tycker att det är enkelt. För att formatera med hjälp av ett minneskort innebär att jag måste ha tillgång till en dator ändå. Först måste jag skapa en fil som heter "format70.cmd" (i datorn) sedan flytta filen till ett minneskort, stoppa in det i CompactDrive, formatera det genom lång kombination av rätt kryptiska tryckningar och vridningar av kommandohjulet och sist men inte minst måste jag TA BORT filen från kortet! I fall jag klantar till det och lämnar den kvar när jag nästa gång vill flytta ett fullt kort till Driven kommer den sistnämnda att formateras istället att överföra bilderna.

Med andra ord tycker jag att det vore mycket smidigare, efter man överfört filerna från Compact Drivern till datorn, helt enkelt att formatera den via Windows.
 
skriv texten på ett gammalt och litet minnes-kort. Sen kan du alltid ha den där och ta fram det när du behöver formatera. Då behöver du ingen dator.

När du däremot ska formatera i windows så måste du koppla in den till en dator varje gång.

Du kan inte klanta till det och av misstag formatera som du skrev. Du behöver göra ett par knapptryckningar som inte går att göra av misstag
 
Lars Johnsson skrev:
När du däremot ska formatera i windows så måste du koppla in den till en dator varje gång.
Jag har inget gammalt kort. Är rätt ny i digitalt. :) Samtidigt tycker jag att det mest logiska är att formatera disken efter man tömt den till datorn. Då är den ändå kopplad. Jag ser knappt någon situation att man måste formatera disken i fältet. Där lagrar man bilderna. Även om man måste formatera av någon anledning i fält måste man ha bruksanvisningen med sig också, då är det omöjligt att komma ihåg alla tryck-vrid kombinationener.


Du kan inte klanta till det och av misstag formatera som du skrev. Du behöver göra ett par knapptryckningar som inte går att göra av misstag
Jag skulle vara mycket nervös att stoppa in ett minneskort i disken om jag visste att kortet innehåller "formatera"-filen. Så jag avstår nog att konstant ha filen på mitt vanliga kort.

Det är ju en vanlig 2,5'' HD som sitter i PD70x. Tycker att det inte skulle vara så jättesvårt att göra så att man kan formatera den via Windows. Jag trodde faktiskt att det gick. Men från ditt svar förstår jag att jag hade fel.
 
Det spelar ingen roll om du har formatera på ett minnes-kort. Där händer inget när du stoppar in det. Och där kan inte hända något av misstag.
Det är t.o.m. lättare att formatera disken av misstag i Windows än i PD70X.

Formatera din PD70X en gång med kortet så förstår du att det inte kommer att hända av misstag sen.


Vi kan byta så får du min gamla PD7X så kan du formatera den i windows......
 
Det är ganska lustigt att du inte vågar ha formatera texten på ett minnes-kort. Du är rädd att disken ska bli formaterad av misstag.

Samtidigt så säger du att det är så svårt att formatera den när man ska göra det så man behöver en manual med sig i fält för att klara knapp-tryckningar.

Allså när du vill formatera disken är det jätte-svårt.

När du inte vill formatera den så är det lätt....


Det är perfekt att kunna formatera den när man är ute och reser lång tid och inte har en egen dator.
Eller om den skulle strula så man är tvungen att göra det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.