Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Portabel urtankningsenhet
- Trådstartare Ziden
- Start datum
timofej
Aktiv medlem
Jag fick aldrig någon bekräftelse om att de skickat varan. Efter jag skrivit ett e-brev till dem (efter 2 dagar efter beställningen) och frågat svarade de att de redan skickat varan och att jag skulle få kollinumret inom kort. Jag fick aldrig kollinumret, däremot själva paketet till min dörr exakt efter en vecka efter beställningen (måndag kväll-måndag veckan därpå).
Det borde innebära att om de skickar varan bara imorgon är sannolikheten liten att du får den på lördag, vilket är naturligtvis trist. Personligen skulle jag aldrig beställa något viktigt via Internet på så kort varsel. Hur ett företag än är bra på att hantera ordern finns det alltid risk att något går snett. Beklagar, Annika men du borde nog börja undersöka alternativa lagringsmöjligheter under resan i Egypten.
Har du fått något kollinummer från dem? I så fall kan du själv följa paketet på DHLs hemsida.
Det borde innebära att om de skickar varan bara imorgon är sannolikheten liten att du får den på lördag, vilket är naturligtvis trist. Personligen skulle jag aldrig beställa något viktigt via Internet på så kort varsel. Hur ett företag än är bra på att hantera ordern finns det alltid risk att något går snett. Beklagar, Annika men du borde nog börja undersöka alternativa lagringsmöjligheter under resan i Egypten.
Har du fått något kollinummer från dem? I så fall kan du själv följa paketet på DHLs hemsida.
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Det brukar ta 3-4 dagar från att de skickar den.
anisette
Aktiv medlem
Visst vet jag att 8 dagar var kort varsel och därför skickade jag ett mail i söndags för att höra om den var skickad, men fick svar först idag efter ytterligare ett mail. Jag har inte fått kollinummer, eftersom paketet skulle skickas imorgon. Ok, måste bestämma idag om jag ska avbeställa.
Någon som har förslag på en bra enhet som jag kan få till ett rimligt pris i Stockholm? Eller kanske en snabbleverans inom Sverige? Vad finns det för butiker?
Någon som har förslag på en bra enhet som jag kan få till ett rimligt pris i Stockholm? Eller kanske en snabbleverans inom Sverige? Vad finns det för butiker?
timofej
Aktiv medlem
anisette skrev:
Zebramedia är not ett givet svar. Jag skulle dock höra med dem first om de verkligen kan leverera så snabbt. De brukar vara duktiga på att leverera snabbt och på att svara på e-post. Iofs brukar australiensarna också vara duktiga på att skicka snabbt men det sket sig i ditt fall.
Hu många kort har du? Om du har åtminstone två och ska inte vistas i obebodda områden kan du alltid bränna dina bilder på CD i internetcaféerna som finns det gott om i städerna. Det kan vara åtminstone ett alternativ om du inte hittar något bättre.
Att ta med sig en splitterny kamera utan att provköra den först är också en utmaning i sig. Man behöver nog tid för att lära sig känna verktyget. Med fotograferingen i RAW dock förenklas utmaningen något.
anisette
Aktiv medlem
Zebramedia är semesterstängt annars hade jag redan vänt mig dit.
Kommer att resa runt i Egypten för att titta på sevärdheter. Vet inte hur utbyggt det är med internetcaféer i alla städer. Är det vanligt att de har möjligheter att bränna? Har 2GB och tänkte köpa 1 eller 2GB till. Vill nog för säkerhets skull köpa en mellanlagringsenhet.
Jag tycker om utmaningar Skulle ha köpt kameran tidigare, men blev utlokaliserad av jobbet till Skellefteå några veckor och kom inte åt att göra beställningar i tid. Jag blev också tvungen att ta semester tidigare än tänkt. Sånt som händer. Är van vid Canon och har lätt för att lära mig ny teknik, så jag tror det funkar.
Tack, alla för era svar! Ingen här som känner till butiker i Stockholm?
Kommer att resa runt i Egypten för att titta på sevärdheter. Vet inte hur utbyggt det är med internetcaféer i alla städer. Är det vanligt att de har möjligheter att bränna? Har 2GB och tänkte köpa 1 eller 2GB till. Vill nog för säkerhets skull köpa en mellanlagringsenhet.
Jag tycker om utmaningar Skulle ha köpt kameran tidigare, men blev utlokaliserad av jobbet till Skellefteå några veckor och kom inte åt att göra beställningar i tid. Jag blev också tvungen att ta semester tidigare än tänkt. Sånt som händer. Är van vid Canon och har lätt för att lära mig ny teknik, så jag tror det funkar.
Tack, alla för era svar! Ingen här som känner till butiker i Stockholm?
qvirre
Aktiv medlem
Faktum är att datorbutiker antagligen är bättre att leta efter. Webhallen.com och mycom.se är de bästa i stan (ligger nära varandra på adolf fredriks kyrkogata respektive sveavägen).
Webhallen har till ex. denna i lager.
Observera at jag inte vet hur de funkar eller om de är de bästa men där kan du köpa en över disk garanterat (den jag länkar till har tydligen fått bäst i test av nån digitalblaska)...
Lycka till!
Edit: om du vill köra budget finns denna jag kör på brasklappen på denna oxå
Webhallen har till ex. denna i lager.
Observera at jag inte vet hur de funkar eller om de är de bästa men där kan du köpa en över disk garanterat (den jag länkar till har tydligen fått bäst i test av nån digitalblaska)...
Lycka till!
Edit: om du vill köra budget finns denna jag kör på brasklappen på denna oxå
timofej
Aktiv medlem
anisette skrev:
Vet inte hur utbyggt det är med internetcaféer i alla städer. Är det vanligt att de har möjligheter att bränna?
Jag reste runt i Egypten för fyra år sedan. Då fotograferade jag analogt och brydde mig inte om internetcaféer. För två år sedan var jag i Sydamerika (Peru, Bolivia) och det slog mig att varenda liten by hade ett internetcafé i varje hörn där de erbjöd CD bränning. Jag fotograferade fortfarande analogt men att inte märka dem var helt omöjligt.
Kan naturligtvis inte svära på att det är likadant i Egypten nu men någon som rest nyligen kan nog bekräfta/dementera det.
Pongu
Aktiv medlem
Sorry, läste lite slarvigt...qvirre skrev:
Den säljs nog inte här nej, tipsen avsåg alternativa produkter eftersom annika behövde panik-köpa en...
/Pontus
anisette
Aktiv medlem
*host* Jag har beställt minneskort som kommer in senare i veckan hos Webhallen, men tänkte inte på att jag hittar sånt här under MP3-spelare förrän nyss.
Jag får väl blunda och ta en eller satsa på Archos Gmini 400 trots att den har liten hårddisk. Kan vara trevligt att kunna höra på musik på resan också.
Jag får väl blunda och ta en eller satsa på Archos Gmini 400 trots att den har liten hårddisk. Kan vara trevligt att kunna höra på musik på resan också.
Anderzon
Aktiv medlem
anisette skrev:
Hmmm... Nu vill jag höja ett varningens finger. Har en arbetskamrat som har en sånn, usel batteritid, mjukvaruproblem mm.
Är du rädd om dina bilder, köp då en enkel enhet utan en massa multimedia funktioner. Musik lyssnar man på en Hi-Fi anläggning, Tv/film tittar man på en stoor Tv/Plasma skärm hemma i soffan
Bara några tankar ifrån mig.
Mvh // M
Zebulah
Aktiv medlem
Fick min PD70X i slutet av förra veckan och frakten tog bra precis en vecka från pickup tills jag hade den hemma i Kalix. Totalt tog leveransen bra precis två veckor från order till jag hade den i handen.
Var dock lite tyngre än jag hade föreställt mig. Inget problem när man är hemmavid eller om man förflyttar sig på annat sätt än med ryggsäck i fjällen men när man jagar gram så är den lite tung men det är smällar man får ta
Var dock lite tyngre än jag hade föreställt mig. Inget problem när man är hemmavid eller om man förflyttar sig på annat sätt än med ryggsäck i fjällen men när man jagar gram så är den lite tung men det är smällar man får ta