janc
Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Jag nappar också på förslaget. Jag gjorde en liknande sak för ...
/A\
Tyvärr funkar inte länken....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
andreasc89 skrev:
Jag nappar också på förslaget. Jag gjorde en liknande sak för ...
/A\
zapper skrev:
...[klipp]...Det är ju egentligen inte bilden i sig som bedöms utan efterarbetet, så några invändningar pga att det inte blir estetiskt att visa bägge bilderna samtidigt borde gå bort.
....[klipp]..
janc skrev:
Tyvärr funkar inte länken....
müsli skrev:
Från poolens regler:
"Efterbehandlingen skall vara så markant att bilden utan tvekan går att skilja från den obehandlade ursprungsbilden."
Vadå? Kan man alltså inte använda denna pool för att få kommentarer på en efterbehandling om den inte är markant??!!
Zamn skrev:
Som jag sa förut, det finns ingen större mening med att ha en pool där man lägger bilder som man efterbehandlat endast med curves och USM, det är ju ALLA bilder i stort sett som redan ligger på fotosidan. Då har man missuppfattat meningen med den här poolen.
zapper skrev:
Nej, det är så det är tänkt. Poolen är till för "extrem" efterbehandling - som i mitt tycke är lika viktigt som vilket mörkerrumsarbete som helst. Du lägger ju inte in en vanlig svartvit kopierad bild i alternativa mörkerrumstekniker, så varför lägga in en bild med lite usm i digital efterbehandling?
bjanha skrev:
Men snälla...
Det måste vara nåt typiskt "fotosidan-medlemskt" att alltid krångla till allting. Det ska gnällas, det ska ändras på redan uppsatta regler, det ska krånglas till, motsättningar och säga-emot, definitioner in i minsta detalj som ändå hälften har åsikter om, krångel igen, tjafs, mer gnäll osv osv
Precis som Charlotte säger - låt sunt förnuft råda. Det är när allt ska krånglas till som det blir tråkigt och till slut tröttnar man. Hur svårt kan det vara egentligen. Man skapar en ny bildpool, döper den till något samt ger den en beskrivande underrubrik. Sen följer man reglerna som gäller för denna. Klart.
müsli skrev:
Ok, så då är poolen "Digital efterbehandling" endast till för "markant" eller "extremt" omgjorda bilder?
Lite märkligt, då digital efterbehandling är så mycket mer...
Björn, ärligt talat, tycker inte du att om man är osäker på efterbehandlingen av en bild och vill ha kritik på just efterbehandlingen, är det inte i just en "digital efterbehandlings"-pool man skulle begära kritik då? Oavsett om det handlar om en tretimmars session eller om vilken radie man ska använda på USM?bjanha skrev:
Roger, ärligt talat, tycker inte du att om det finns en specialpool som heter "Digital efterbehandling" så säger det sig självt att i den hittar man inte bilder där den enda justeringen från originalet är ett borttaget födelsemärke i ansiktet eller en landsskapbild som man skärpt med USM?
müsli skrev:
Björn, ärligt talat, tycker inte du att om man är osäker på efterbehandlingen av en bild och vill ha kritik på just efterbehandlingen, är det inte i just en "digital efterbehandlings"-pool man skulle begära kritik då? Oavsett om det handlar om en tretimmars session eller om vilken radie man ska använda på USM?