Ja, det skall fungera. Jag använder Flex TT5 på det viset men har miniTT1 som sändare på kameran. Även HiSpeed sync fungerar. Jag provade dock att använda en FlexTT5 som sändare och då fungerade det bara om jag inte har någon blixt på kameran/pcoket wizard. Detta borde dock vara något med mina inställningar på TT5
r, de skall fungera likadant som miniTT1.
Med pocketwizards system skall alla slavblixtar som sitter i PW vara i normal-läge (ej slav). En fördel med detta är att man enkelt kan ställa in en blixt manuellt istället för ETTL, vilket gör behovet av grupper med olika exponeringsstyrka mindre. PW kan även konfigureras som "force master" vilket gör att man kan ha 430ex uppe på kameran/PW (eller ingen blixt alls förstås) och de starkare blixtarna på slavplatserna.
Vill man kombinera PW med canons egna ETTL måste man ha en 550/580 EX uppe på sändaren som sitter på kameran och denna skall då vara i masterläge. Slavblixten måste vara i grupp A (om grupper används), med PW kan Canons egna ETTL-system inte styra övriga grupper.
Mer att tänka på är att man bör montera ihop alla enheter innan man slår på dem samt att första bilden man tar allltid är en kalibreringsgrej, så det är bara från ruta 2 och framåt som prylarna fungerar som de skall. Det händer att blixtarna missar någon gång ibland, men det är betydligt säkrare än alla andra blixtstyrningsystem jag provat (inkl Canons egna ETTL och synk-kabel). Framför allt när batteristyrkan sjunker kan systemet bli lite lynnigt.