Annons

Plåta brudar i gympahall - vilken idè!

Produkter
(logga in för att koppla)
Att ta hänsyn

Att ta bilder på en underklädesmodell i en gympasal är väl en sak, men man kan ju faktiskt ta lite hänsyn och göra det vid en annan tidpunkt då barnen inte är där i så fall. Barn tänker inte alltid logiskt eller förnuftigt som vuxna kan välja att göra, och en del barn kan bli väldigt generade av att se någon naken - till och med någon de känner och har förtroende för. Sedan kan det också vara så att det kan finnas många invandrarbarn med en annan syn på nakenhet och som också därför kan känna sig illa till mods av den anledningen. Jag tycker ändå att barn ska få lite andrum och tillåtas vara barn och att de ska få känna sig trygga i vissa miljöer. Tids nog hinner de uppleva nakenhet på vuxnas vis.

:: Susanne ::
 
Till Max!

Hur kan du avgöra vad som är skitbilder eller inte,jag ger mig f_an på att du är en sån där duktig självutnämnd världmätare och FI medlem, jag tycker bilderna han har är kanonbra, mera naket åt folket.
 
Re: Att ta hänsyn

Sans skrev:
Att ta bilder på en underklädesmodell i en gympasal är väl en sak, men man kan ju faktiskt ta lite hänsyn och göra det vid en annan tidpunkt då barnen inte är där i så fall.

Absolut. Problemet uppstod ju pga en dubbelbokning, så det var väl knappast tänkt att plåtningen skulle krocka med ett annat "evenemang".
 
melker2001 skrev:
Till Max!

Hur kan du avgöra vad som är skitbilder eller inte,jag ger mig f_an på att du är en sån där duktig självutnämnd världmätare och FI medlem, jag tycker bilderna han har är kanonbra, mera naket åt folket.

Jag är ingen väldsmästare och har inget emot nakenbilder tvärt om,
men bilder på tjejer som inte törs vara nakna är bara pinsamt.
Hellre påklädda och trygga än osäkra med händerna för brösten!
Det blir så onaturligt och exponerande.
Den som vill exponera sig gör det utan att känna sig tvingad.
På Dennis flesta bilder blir tjejerna exponerade! kanske mot sin egen vilja.
 
Antingen sätter vi stopp här och slutar diskutera Dennis bilder och förhållningssätt till modellerna, eller så bjuder någon in honom till debatten.

Vi har en forumpolicy om att inte debattera personer utan att de är med i debatten.
 
Givetvis skall vi inte diskutera andras bilder utan att dom är med i diskusionen, det får sluta här och istället ifrågasätta AB brist på viktigare nyheter, dom känns lite som se&hör och saknar idag liksom Expressen trovärdighet.
 
...hmmmm, kan inte vara så att dom som är mest kritiska är mest avundsjuka...hur många av er skulle inte vilja vara i hans kläder ;)
 
Gip, jag har hälre mina egna kläder.. AB´s nätupplaga har tendens till att ofta ha väldigt tråkiga och onödriga "nyheter" För inte är det väll en nyhet att folk känner sig stöta av att andra ser bättre utt än dom själva eller har uppnåt något dom inte kan eller har uppnåt själva.

Har ingen länk men det där paret som satt bakom "beckhams" på en teater och blev tillfrågade om näsduk till barnen 2ggr. Sålde sin story och tjänade antagligen bra med pengar på detta.

Dock såhär i efterhand käns det lite som publicitet för FHM, har någon svag känsla om detta.
 
Jag tror barnen nu kommer få men för livet och inte kunna återgå till ett normalt liv. Dom har sett en nästan spritt språngande naken kvinna.

Jag tycker mig känna igen modellen...Emilia...har skjutit (?) henne till Maxim. Trevlig.
 
Zoné skrev:
Kalle_b: Jag är nästan helt säker på detta är en 350D

tror jag kan känna igen fotografen lite här också :) Jag har själv både stått framför och sidan av honom när han fotograferat. www.emerfoto.nu
En mycket ducktig fotograf och jag är helt övertygad av att han handlade rätt när situatinen uppstod.

Det är en kille som heter Jimmy som plåtar...chefredaktörens brorsa.
 
Aftonbladet skrev:
Rektorn Ingela Fondin gav klartecken.
Nu är läraren avstängd
Haha, vad tragiska de är. De hyrde hallen för att plåta i underkläder. Jag tror inte det blir nån avstängning för någon, hahaha. Men gud... jag mår så dåligt.
 
SÅ HÄR ÄR DET!!!

Kameran är en Canons eos 1D mark II med en fast 50 glugg 1,8L för er som undrade :D
Kalle_B...Det är inte emerfoto som plåtat! www.wixtrom.com däremot...
Hade gott och hoppas ni gillar bilderna som kommer...
Vänligen J.
 
Zoné skrev:
Kalle_b: Jag är nästan helt säker på detta är en 350D

tror jag kan känna igen fotografen lite här också :) Jag har själv både stått framför och sidan av honom när han fotograferat. www.emerfoto.nu
En mycket ducktig fotograf och jag är helt övertygad av att han handlade rätt när situatinen uppstod.


Fantastiskt!
Vilken erfarenhet...
vid bara 25-års ålder!!!!
Och fotograferat ända sedan 02....
Wov!!

"Annars är jag en 25-årig Stockholmskille som har gått Mediagymnasiet i Tumba. Jobbade efter gymnasiet inom filmbranschen med ljussättning på ett företag som heter Dagsljus Inc. Har själv stått framför kameran inom film och har alltid gillat att skapa. Jobbat på olika företag tills år 2005 då jag starta eget och börja frilansa åt MDM Tidskrifter. Men har nu gått vidare och frilansar åt andra.

Började fotografera år -02 och med åren byggt upp Emer Foto. Jobbar nu med en CANON EOS 350D, Elinchrom Style 400FX och Lastolite skärmar. Har tidigare gjort frilansjobb åt tidningar som Starlet/Julia/Frida. Har även fotat för agenturen Victoria Ekeberg Casting Agentur i Stockholm"


Visst är det intressant, som Einstein sa,
"allt finns i betraktarens öga"!
Alla har vi vår egen måttstock!
Avdelning "Speciella Relativitetsteorin" ;)


.
 
Benganbus skrev:
Fantastiskt!
Vilken erfarenhet...
vid bara 25-års ålder!!!!
Och fotograferat ända sedan 02....
Wov!!

"Annars är jag en 25-årig Stockholmskille som har gått Mediagymnasiet i Tumba. Jobbade efter gymnasiet inom filmbranschen med ljussättning på ett företag som heter Dagsljus Inc. Har själv stått framför kameran inom film och har alltid gillat att skapa. Jobbat på olika företag tills år 2005 då jag starta eget och börja frilansa åt MDM Tidskrifter. Men har nu gått vidare och frilansar åt andra.

Började fotografera år -02 och med åren byggt upp Emer Foto. Jobbar nu med en CANON EOS 350D, Elinchrom Style 400FX och Lastolite skärmar. Har tidigare gjort frilansjobb åt tidningar som Starlet/Julia/Frida. Har även fotat för agenturen Victoria Ekeberg Casting Agentur i Stockholm"


Visst är det intressant, som Einstein sa,
"allt finns i betraktarens öga"!
Alla har vi vår egen måttstock!
Avdelning "Speciella Relativitetsteorin" ;)


.


Så det du menar är att han är en dålig fotograf för att han inte har utrustning för 150 000 och 20 års erfarenhet?
 
Askel skrev:
Så det du menar är att han är en dålig fotograf för att han inte har utrustning för 150 000 och 20 års erfarenhet?



Skulle kunna "spåna om sannolikheter",
(Kvantfysiken) men..... ;)

Tror ändå allt finns i betraktarens öga,
som sagt... :)

Mvh Bengan


Ps.
150.000:- ? behöver man så dyra grejer?
 
Senast ändrad:
Benganbus skrev:
Fantastiskt!
Vilken erfarenhet...
vid bara 25-års ålder!!!!
Och fotograferat ända sedan 02....
Wov!!

"Annars är jag en 25-årig Stockholmskille som har gått Mediagymnasiet i Tumba. Jobbade efter gymnasiet inom filmbranschen med ljussättning på ett företag som heter Dagsljus Inc. Har själv stått framför kameran inom film och har alltid gillat att skapa. Jobbat på olika företag tills år 2005 då jag starta eget och börja frilansa åt MDM Tidskrifter. Men har nu gått vidare och frilansar åt andra.

Började fotografera år -02 och med åren byggt upp Emer Foto. Jobbar nu med en CANON EOS 350D, Elinchrom Style 400FX och Lastolite skärmar. Har tidigare gjort frilansjobb åt tidningar som Starlet/Julia/Frida. Har även fotat för agenturen Victoria Ekeberg Casting Agentur i Stockholm"


Visst är det intressant, som Einstein sa,
"allt finns i betraktarens öga"!
Alla har vi vår egen måttstock!
Avdelning "Speciella Relativitetsteorin" ;)


.

Har du växt upp med betong i sandlådan eller?

Skärp till dig.
 
Benganbus skrev:
Fantastiskt!
Vilken erfarenhet...
vid bara 25-års ålder!!!!
Och fotograferat ända sedan 02....
Wov!!
.
.
.
.
Visst är det intressant, som Einstein sa,
"allt finns i betraktarens öga"!
Alla har vi vår egen måttstock!
Avdelning "Speciella Relativitetsteorin" ;)


.

Ditt inlägg har redan replikerats på förväntat vis, men eftersom det är jag som är trådskaparen vill även jag säga några ord.

Vad vill du komma med detta Bengt?

Att det bara är fotografer som har plåtat sedan 50-talet som "duger"?

Att man ska vara modest i sin reklam för sig själv om man är en ung fotograf?

Att du inte tycker hans bilder är bra och att vi andra borde rätta oss efter vad du tycker?

Eller unnar du inte honom att han har redan har haft en del framgångar?

Och hur kan du ta dig friheten att klistra hans presentation i en tråd?

Ser fram emot ett rakare svar där du inte blandar in berömda fysiker och deras forskningsresultat mm!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.