Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Piratbatteri till MB-D10
- Trådstartare janne_145
- Start datum
Maxieboy
Aktiv medlem
ja nåra kronor billigare.. Men vikten är väl mer på 8 AA batterier i greppet?
Det ær din børs... du avgør! Annars ær det ENEL4 som gæller før snabb bildtagning. Fast inte lika længe.
N i C
Aktiv medlem
Nån som testat Phottix Kosmo for Nikon MB-D10 BL-3 EN-EL4a D300/D700?
Verkar vara ett prisvärt alternativ. Finns på ebay samt Kaffebrus.
Ser helt klart intressant ut! Har du hittat någon mer info om batteriet (mAh?) Skulle vara kul att höra om det är någon som hunnit köpa och testa!
N i C
Aktiv medlem
Hittade den här bilden
http://imagehost.vendio.com/preview/hk/hksupplies/bl-31.jpg
Verkar vara 2200 mAh. Sitter batteriet ihop med hållaren för batterigreppet? Verkar klumpigt om man vill ha flera...
Verkar vara 2200 mAh. Sitter batteriet ihop med hållaren för batterigreppet? Verkar klumpigt om man vill ha flera...
Maxieboy
Aktiv medlem
Hittade den här bilden
Det behövs bara en hållare till ENEL4 batteri i MD10 men utan funkar det inte. Jag tror det är ett prisvärt set jämfört med Nikon Original.
janne_145
Aktiv medlem
Titta här på den här annonsen http://cgi.ebay.co.uk/Phottix-Kosmo...hash=item120315901053&_trksid=p3286.m63.l1177
All include Nikons variant kostar när 4000:- för allt medans detta kostar ENDAST runt 400:- ink frakt utan tull å moms pga det är under 500:- som gäller i tullen från Kina.
All include Nikons variant kostar när 4000:- för allt medans detta kostar ENDAST runt 400:- ink frakt utan tull å moms pga det är under 500:- som gäller i tullen från Kina.
N i C
Aktiv medlem
skickade lite frågor till kaffebrus och fick svar. Verkar tyvärr som om batteriet sitter ihop med hållaren och att man måste köpa fler hela enheter (med laddare och allt) om manvill ha fler batterier.
-------------------------
Hej!
Se svar nedan:
- Sitter batteriet ihop med hållaren till batteripacket? | Ja.
- Om man köper ett set med laddare och batterilucka, kan man då komplettera det med ett till phottix EN-EL4a och ladda det med samma laddare? | Nej.
- Hur många mAh är batteriet på? | 2200mAh
------------------------------
-------------------------
Hej!
Se svar nedan:
- Sitter batteriet ihop med hållaren till batteripacket? | Ja.
- Om man köper ett set med laddare och batterilucka, kan man då komplettera det med ett till phottix EN-EL4a och ladda det med samma laddare? | Nej.
- Hur många mAh är batteriet på? | 2200mAh
------------------------------
N i C
Aktiv medlem
vaddå fler batterier? Man kan väl bara ha ett EN-EL4a även i nikons kit? Eller är du ute efter och kunna byta "EN-EL4a" som sitter fast i detta kit?
Köp 2 st då? Ändå billigare än Nikons grejjer.
Nä, jag menade om man vill ha fler för byta när det ena tar slut. Känns onödigt klumpigt att behöva släpa runt på flera batterihållare. Fast man klarar sig ju iofs rätt länge på ett och så kan man använda sina gamla en-el3 eller R6 som backup.
Ser fram emot en utförlig rapport när du hunnit testa underverket!
N i C
Aktiv medlem
Beställde precis ett nu så får vi se hur det funkar =)
Har du hunnit få det och testat?
janne_145
Aktiv medlem
Har du hunnit få det och testat?
Paketet är troligen på posten nu, får se när jag kommer hem.
N i C
Aktiv medlem
är batteriet testat än?
är lite nyfiken på hur bra det funkar.
(om jag införskaffar ett batterigrepp till d300 så hade detta batteriet varit väldigt intressant)
Har testat det nu och hunnit med tre laddningar. Verkar fungera hur bra som helst. Har inte hunnit bilda mig någon uppfattning om kapaciteten än, men jag har inte lyckats köra slut på det under en dag iaf.
Senast ändrad:
OscarM
Aktiv medlem
ok, låter bra att det funkar fint!
håller på å funderar lite på om man skulle införskaffa ett batterigrepp någorlunda snart.
har vissa funderingar på om jag skulle nöja mig med ett piratgrepp rent av. hade ett piratgrepp till min d80 som jag tyckte var ok för priset. visst, ett piratgrepp av plast blir ju inte lika stabilt som ett orginal med metallchassi, men jag använder knappt kameran på stativ, samt att jag är student utan extrajobb, så då kan nog t.ex ett phottix-grepp passa ekonomin bättre. gillar extra avtrycket vid bl.a konsertfoto.
är det nån som har nån erfarenhet av piratgreppen så hojta till!
håller på å funderar lite på om man skulle införskaffa ett batterigrepp någorlunda snart.
har vissa funderingar på om jag skulle nöja mig med ett piratgrepp rent av. hade ett piratgrepp till min d80 som jag tyckte var ok för priset. visst, ett piratgrepp av plast blir ju inte lika stabilt som ett orginal med metallchassi, men jag använder knappt kameran på stativ, samt att jag är student utan extrajobb, så då kan nog t.ex ett phottix-grepp passa ekonomin bättre. gillar extra avtrycket vid bl.a konsertfoto.
Frasse3
Medlem
ok, låter bra att det funkar fint!
Ang grepp till en D80 så har jag en Meike mk-D80 för runt 800:-
ink frakt och jag är mycket nöjd. Det är precis som orginal jag
kan rekommendera det.
da vinci
Aktiv medlem
d300+phottix+8st aa 2700mAH
Men när jag sätter dit detta batterigrepp så verkar slutartiden blir jättelång eller hänger sig!
Jag kan använda greppets avtryckare och ser batterikapaciteten.
Läste i manualen att man ska kunna välja vilken sort batteri man har i greppet men hittar inte detta.
Är greppet trasigt eller är det ngn inställning på kameran som jag inte hittar?
Hjälp!
Men när jag sätter dit detta batterigrepp så verkar slutartiden blir jättelång eller hänger sig!
Jag kan använda greppets avtryckare och ser batterikapaciteten.
Läste i manualen att man ska kunna välja vilken sort batteri man har i greppet men hittar inte detta.
Är greppet trasigt eller är det ngn inställning på kameran som jag inte hittar?
Hjälp!