Annons

Piratbatteri till MB-D10

Produkter
(logga in för att koppla)

janne_145

Aktiv medlem
Nån som testat Phottix Kosmo for Nikon MB-D10 BL-3 EN-EL4a D300/D700?
Verkar vara ett prisvärt alternativ. Finns på ebay samt Kaffebrus.
 
Kanske fungerar? Detta ær ett bættre alternativ med låååång batteritid. Dessutom mycket billigare. Enda negativa ær lite økad vikt, men det ær en lætt børda att bæra i jæmførelse. Man får dessutom high speed fotografering. 7-8 bilder/sekund.
 
Nån som testat Phottix Kosmo for Nikon MB-D10 BL-3 EN-EL4a D300/D700?
Verkar vara ett prisvärt alternativ. Finns på ebay samt Kaffebrus.


Ser helt klart intressant ut! Har du hittat någon mer info om batteriet (mAh?) Skulle vara kul att höra om det är någon som hunnit köpa och testa!
 
skickade lite frågor till kaffebrus och fick svar. Verkar tyvärr som om batteriet sitter ihop med hållaren och att man måste köpa fler hela enheter (med laddare och allt) om manvill ha fler batterier.

-------------------------

Hej!

Se svar nedan:

- Sitter batteriet ihop med hållaren till batteripacket? | Ja.

- Om man köper ett set med laddare och batterilucka, kan man då komplettera det med ett till phottix EN-EL4a och ladda det med samma laddare? | Nej.

- Hur många mAh är batteriet på? | 2200mAh

------------------------------
 
vaddå fler batterier? Man kan väl bara ha ett EN-EL4a även i nikons kit? Eller är du ute efter och kunna byta "EN-EL4a" som sitter fast i detta kit?
Köp 2 st då? Ändå billigare än Nikons grejjer.

Edit : Köp alltså 2 från kina.
 
Senast ändrad:
vaddå fler batterier? Man kan väl bara ha ett EN-EL4a även i nikons kit? Eller är du ute efter och kunna byta "EN-EL4a" som sitter fast i detta kit?
Köp 2 st då? Ändå billigare än Nikons grejjer.

Nä, jag menade om man vill ha fler för byta när det ena tar slut. Känns onödigt klumpigt att behöva släpa runt på flera batterihållare. Fast man klarar sig ju iofs rätt länge på ett och så kan man använda sina gamla en-el3 eller R6 som backup.

Ser fram emot en utförlig rapport när du hunnit testa underverket! :)
 
är batteriet testat än? :)
är lite nyfiken på hur bra det funkar.
(om jag införskaffar ett batterigrepp till d300 så hade detta batteriet varit väldigt intressant)
 
är batteriet testat än? :)
är lite nyfiken på hur bra det funkar.
(om jag införskaffar ett batterigrepp till d300 så hade detta batteriet varit väldigt intressant)

Har testat det nu och hunnit med tre laddningar. Verkar fungera hur bra som helst. Har inte hunnit bilda mig någon uppfattning om kapaciteten än, men jag har inte lyckats köra slut på det under en dag iaf.
 
Senast ändrad:
ok, låter bra att det funkar fint!
håller på å funderar lite på om man skulle införskaffa ett batterigrepp någorlunda snart.
har vissa funderingar på om jag skulle nöja mig med ett piratgrepp rent av. hade ett piratgrepp till min d80 som jag tyckte var ok för priset. visst, ett piratgrepp av plast blir ju inte lika stabilt som ett orginal med metallchassi, men jag använder knappt kameran på stativ, samt att jag är student utan extrajobb, så då kan nog t.ex ett phottix-grepp passa ekonomin bättre. gillar extra avtrycket vid bl.a konsertfoto.
är det nån som har nån erfarenhet av piratgreppen så hojta till!
 
ok, låter bra att det funkar fint!
håller på å funderar lite på om man skulle införskaffa ett batterigrepp någorlunda snart.
har vissa funderingar på om jag skulle nöja mig med ett piratgrepp rent av. hade ett piratgrepp till min d80 som jag tyckte var ok för priset. visst, ett piratgrepp av plast blir ju inte lika stabilt som ett orginal med metallchassi, men jag använder knappt kameran på stativ, samt att jag är student utan extrajobb, så då kan nog t.ex ett phottix-grepp passa ekonomin bättre. gillar extra avtrycket vid bl.a konsertfoto.
är det nån som har nån erfarenhet av piratgreppen så hojta till!

Ang grepp till en D80 så har jag en Meike mk-D80 för runt 800:-
ink frakt och jag är mycket nöjd. Det är precis som orginal jag
kan rekommendera det.
 
d300+phottix+8st aa 2700mAH

Men när jag sätter dit detta batterigrepp så verkar slutartiden blir jättelång eller hänger sig!
Jag kan använda greppets avtryckare och ser batterikapaciteten.
Läste i manualen att man ska kunna välja vilken sort batteri man har i greppet men hittar inte detta.
Är greppet trasigt eller är det ngn inställning på kameran som jag inte hittar?
Hjälp!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.