Annons

Photoshop extended Student edition

Produkter
(logga in för att koppla)

indie

Aktiv medlem
Jag har lite frågor gällande PS extended student edition.

- Skiljer denna versionen sig något från de "vanliga" PS versionerna man köper? Alltså är det några funktioner eller liknande som är borta?

- Adobe säger att man bara får installera student edition på en dator. Om min dator pajjar, är min PS student edition borta för alltid då?

- Vad är skillnad mellan PS och PS extended?

MVH Lindah

- Adobe säger att man bara får installera student edition på en dator. Om min dator pajjar, är min PS student edition borta för alltid då?

Nej, det är en dator i taget som gäller. Dvs om det är möjligt så ska du ta bort PS från den gamla innan du kan få igång det på det på den nya. Om den gamla gått sönder så att det inte går att ta bort från den, då måste du ringa Adobe för att få licensen upplåst.

Tänk också på att det finns en mellan version "educational" som visserligen är lite dyrare än student men bla tillåter två installation på två datorer samtidigt. Se moderskeppets beskrivning som sagt.

Jag har min studentlicens på två datorer (den billigaste varianten som inte får användas kommersiellt) och ska vara OK enligt avtalet, jag tror det är samma för alla licenser. (I allafall funkar det och det funkade att aktivera båda utan att behöva avaktivera den ena. Går också att köra båda samtidigt med båda datorerna uppkopplade till internet frånsett att min simultankapacitet inte riktigt hanterar det) Det som skiljer är student, endast privat användande, student, kommersiellt användande och "vanlig människa", kommersiellt användande. Uppgraderbarheten till kommersiella varianten skiljer också.

Kan i och för sig ha ändrats, köpte Cs3 design edition för 2 (?) år sedan.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto