Annons

Grafikkort till Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Grafikkort spelar såklart roll, speciellt då Photoshop använder grafikkortet för vissa funktioner. Om du du redigerar ljus, gör flytande, 3d funktioner.

Det är också så att man numera kan redigera video i Photoshop, jag har inte provat eftersom jag använder Premiere och aftereffects för video, men redigerar man video så spelar grafikkortet mycket stor roll. Det finns ju också 3d funktioner i Photoshop som även det drar grafikkort om man använder det. Så det beror ju lite på vad du använder det till. Använder du bara photoshop till att beskära dina bilder så lär du ju inte ha så stor nytta av grafikkort, men då lär du ju inte ha så stor nytta av photoshop heller?

Sedan är det en annan fråga vad man ska köpa. Tja, ska jag ändå köpa nytt så köper jag personligen inget skit som precis räcker till, jag tar gärna lite extra så det håller en bra tid framöver.

Jag skulle dock säga, att även om grafikkortet spela roll för photoshop så är det inte det som är det mest avgörande.
 
GTX 760 är väl ett "ok kort" men tycker du ska titta efter ett GTX 860

Det kommer inget GTX 860 annat än för bärbara vad jag vet. Däremot verkar ett GTX 960 släppas under oktober, så det är nog läge att att vänta någon månad eftersom det är en helt ny grafikprocessor och det blir nog inte mer än några hundralappar dyrare än GTX 760. Dubbla grafikkort blir overkill för mig, men tack för dina tips.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.