Annons

Pentax K10D årets kamera i EISA

Produkter
(logga in för att koppla)
det verkar ju onekligen som man gjorde rätt val när man köpte en då=) det enda som jag hittills har att gnälla på är hastigheten. den har i 8 fall av 10 räckt till, men man kna ju alltid vilja ha lite snabbare serietagning. men o andra sidan, jag skulle nog inte byta bort någon existerande funktion mot snabbare serietagning....
 
Oj, det var jätteroligt! För övrigt håller jag med om att 5 fps hade varit grymt bra, men för priset är jag mer än glad med alla funktioner som finns i K10D finns där :)
Imponerande Pentax.
 
EISA är lite seg med uppdateringen av nya vinnarna...
Det känns skönt när jag just köpt K10D GP.
Nja, serietagning kan jag kanske vara utan men snabb reaktion av slutaren är bra. Om K10D hade visat 100% istället för 95% i sökaren hade jag varit ännu nöjdare. Men det brukar bara finnas på proffshus, kanske kommer på K5D.
 
Det vore nästan lite synd om K10D var perfekt så Pentax inte hade möjlighet att göra några förbättringar på kommande modeller. Vad skulle man då se fram emot? :)

Några övriga kameror som vunnit EISAs utmärkelser för 2007/2008.
Canon 1D mk III - Professional Camera
Fujifilm S5 Pro - Advanced Camera
Olympus E-510 - Consumer Camera
 
Fogel70 skrev:
Några övriga kameror som vunnit EISAs utmärkelser för 2007/2008.
Canon 1D mk III - Professional Camera
Fujifilm S5 Pro - Advanced Camera
Olympus E-510 - Consumer Camera

Ovanstående lista visar ju i alla fall att EISA är oerhört kompetenta och vet vad de gör ;)
 
Fogel70 skrev:
Det vore nästan lite synd om K10D var perfekt så Pentax inte hade möjlighet att göra några förbättringar på kommande modeller. Vad skulle man då se fram emot? :)

Några övriga kameror som vunnit EISAs utmärkelser för 2007/2008.
Canon 1D mk III - Professional Camera
Fujifilm S5 Pro - Advanced Camera
Olympus E-510 - Consumer Camera
Man hade sett fram emot att spara tusentals kronor eftersom man slipper byta hus ;)
 
Bofoto2 skrev:
EISA är lite seg med uppdateringen av nya vinnarna...
Det känns skönt när jag just köpt K10D GP.
Nja, serietagning kan jag kanske vara utan men snabb reaktion av slutaren är bra. Om K10D hade visat 100% istället för 95% i sökaren hade jag varit ännu nöjdare. Men det brukar bara finnas på proffshus, kanske kommer på K5D.

Ja det vore en välkommen egenskap. Har du fått din GP ännu Bo?
 
Tämligen värdelösa utmärkelser. Vad jag förstår har varje organisation så många klasser att man kan ge varje större märke en eller flera utmärkelser.
Själva tar de det naturligtvis på största allvar...
 
Ja, det har jag, beställde den(K10D GP) förra Lördagen på Cyber, kollade på Söndagen/Måndagen och då var den listad som slut. Den kom på Onsdagen tillsammans med ett piratbatteri(förutom orginal) , några Soligor filter och Pentax sökarlupp.
Pentax blixten 540 hade dom inte inne så jag köpte den på Scandinavian och fick oxå den på Onsdagen.
Enda "smolket" är kanske att instruktionsboken är på Norska(Cyber säljer inte bara i Sverige), men den kan jag nog byta på generalagenten.
Tyvärr har det blivit annat än foto senaste veckan...
 
Bostromi skrev:
Tämligen värdelösa utmärkelser. Vad jag förstår har varje organisation så många klasser att man kan ge varje större märke en eller flera utmärkelser.
Själva tar de det naturligtvis på största allvar...
Jag håller delvis med, finns det bara 1,2 eller 3 produkter att välja mellan så säger det inte så mycket vilken som vinner. Nu har jag inte läst så mycket på hemsidan, men man kan fråga sig vad skillnaden är mellan "Årets kamera" och "Årets konsument kamera".
Och hur många konkurrenter har Canon 1D mk III som vann Professionell kamera, eller Sigma som vann årets makro objektiv.
Jag tycker att Pentax K10D och Olympus E 510 är värdiga vinnare i årets omgång, Canon 1D III vet jag inte så mycket om.
http://www.eisa-awards.org/
För att få fram den nya listan på vinnarna måste man klicka på "News".
 
Bostromi skrev:
Tämligen värdelösa utmärkelser. Vad jag förstår har varje organisation så många klasser att man kan ge varje större märke en eller flera utmärkelser.
Själva tar de det naturligtvis på största allvar...

Nja, "Årets kamera" är ju huvudkategorin. Det är som "Årets bil". Det är första priset. Underkategorierna verkar finnas bara för att ge priser till fler. Det är som att "Årets bil" även skulle ha klasser för småbilar, mellanklassbilar, lyxbilar och sportbilar - förutom huvudpriset.

Resultaten framröstas av olika tidskrifter världen över. Jag ser inget fel i att ha branschutmärkelser, men man kanske skulle dra in på en del kategorier.

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.