Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Pentax *istDS, med chinon objektiv
- Trådstartare JaQoB
- Start datum
skarpedjup
Aktiv medlem
Med Ist D så hade det ju blivit motsvarande 1200mm.
Ville bara visa hur det såg ut med film.
Ville bara visa hur det såg ut med film.
skarpedjup
Aktiv medlem
Det jag är mest förvånad över, är att Teleplus Mc-7
konvertern så pass skarp.
Har insett att de bilder som blivit oskarpa tidigare med den, har berott på slutartider och dåligt stativ.
konvertern så pass skarp.
Har insett att de bilder som blivit oskarpa tidigare med den, har berott på slutartider och dåligt stativ.
skarpedjup
Aktiv medlem
Japp, Sigman passar direkt på 300:a.
Däremot måste Teleplusen sättas på Sigman.
Däremot måste Teleplusen sättas på Sigman.
blackursus
Aktiv medlem
Har varit i "väntanruljansen" tidigare...
Ist DS2 tillför enligt testerna inte något som DS inte har och bilderna skall man ändå inte se på kameran. Har en DS och skärmen är grymt bra och behöver verkligen inte vara större. Det ger i alla fall inga praktiska fördelar.
Däremot ger det riktigt dåliga praktiska fördelar om man aldrig köper någon kamera.... Tänk alla foton man missar att ta???
Ist DS2 tillför enligt testerna inte något som DS inte har och bilderna skall man ändå inte se på kameran. Har en DS och skärmen är grymt bra och behöver verkligen inte vara större. Det ger i alla fall inga praktiska fördelar.
Däremot ger det riktigt dåliga praktiska fördelar om man aldrig köper någon kamera.... Tänk alla foton man missar att ta???
JaQoB
Aktiv medlem
Detta är kanske en onödig väckning av en tråd, men nu sitter jag iaf med en ist DL här, och är än så länge väldigt nöjd
Det tog "lite" tid att bestämma sig, men nu när priset kommit ner så långt, och en resa väntar runt hörnet, så var det dags att slå till.
Tackar alla er som hjälpte mig då i forntiden!
Det tog "lite" tid att bestämma sig, men nu när priset kommit ner så långt, och en resa väntar runt hörnet, så var det dags att slå till.
Tackar alla er som hjälpte mig då i forntiden!
skarpedjup
Aktiv medlem
Nu har jag hamnat i samma fäll med. Min Ist DL:n hämtades ut på posten i eftermiddags. Har inte gjort några seriösa bildförsök än, men jag har provat lite för att se hur mina objektiv fungerar. FA300:at verkar mycket lovande... !
Kameran är jag störtnöjd med. Tycker den är robust, bra grepp och snabb att arbeta med.
Bifogar en 300:a bild, org och 100% crop. JPG direkt ur kameran, ingen oskarp mask. Bländare 4.5
Kameran är jag störtnöjd med. Tycker den är robust, bra grepp och snabb att arbeta med.
Bifogar en 300:a bild, org och 100% crop. JPG direkt ur kameran, ingen oskarp mask. Bländare 4.5
Bilagor
skarpedjup
Aktiv medlem
bengt luthman
Aktiv medlem
papi skrev:
Såg att DS också har följande autofokus men då enbart i actionmode.
bara lite info!
om du laddar ner den senaste verisonen av firmwaren så kan du få följande autofokus i alla lägen....
kan vara intressant för alla som fotar action eller annat rörligt med sin DS(som jag själv )
interpix
Aktiv medlem
Jamas skrev:
Irriterande skarp glugg den där
Synd om den är borta ur produktionen men kanske det kommer några bra DA-teleprimes från Pentax vad det lider. Snart borde det väl vara dax för en ny objektivkarta 2007-->
robbanow
Ny medlem
förvirrad
Står också i valet och kvalet att köpa en dig systemkamera och undrar så klart också om mina gamla objektiv till andra kameror skulle fungera.
Funderar på att köpa en Pentax K100D, till ett mycket bra pris, och har objketiv till en chinon CG-5 och en halvautomatisk Minolta Dynax 505si. Som jag förstått av att läsa inläggen fungerar vissa Chinonobjektiv till Pentax*istDS men fungerar de också till en Pentax K100D?
Står också i valet och kvalet att köpa en dig systemkamera och undrar så klart också om mina gamla objektiv till andra kameror skulle fungera.
Funderar på att köpa en Pentax K100D, till ett mycket bra pris, och har objketiv till en chinon CG-5 och en halvautomatisk Minolta Dynax 505si. Som jag förstått av att läsa inläggen fungerar vissa Chinonobjektiv till Pentax*istDS men fungerar de också till en Pentax K100D?
blackursus
Aktiv medlem
Jo, skall fungera på samma sätt till K100D. Däremot inte TTL-blixtar om du mot förmodan har någon sådan i din ägo.
Benganbus
Aktiv medlem
Jakelol skrev:
Funderar själv på att köpa en *istDS och ett SMC-DA 40 f/2,8 Limited, smidigare kamera med den gluggen får man leta efter.
Bild:
http://www.fotofenster.de/news/2004/12/images/pentaxsmcda40.jpg
Till och med jag
har blivit litet imponerad av denna kompakta utrustning!!
blackursus
Aktiv medlem
Har du "A" läge på bländarringarna? I så fall skall det inte vara några som helst problem. Då ställer du ju bara skärpan som tidigare på din gamla chinon... Har du inte "A" läge skall det gå ändå men är lite "besvärligare" med ljusinställning. Har ett gammalt Chinonobjektiv till min DS men det blir lite för bökigt.
blackursus
Aktiv medlem
Dvs att jag är utan "A" läget...