Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax cashback

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska visserligen inte göra några nya inköp på länge så jag kommer inte utnyttja cashback erbjudandet (den här gången iaf..) men jag reagerar lite på villkoret att man ska skicka in originalkvittot.

Hur gör man då vid eventuella reklamationer och andra tillfällen då man kan behöva sitt originalkvitto? (tex vid försäljning och försäkringsärenden..)

Om man förklarar i framtiden vid en eventuell situation så skall du nog se att en kopia är ok, dessutom tillsmmans med ev. kontokort slip/kvitto och kontoutdrag.

Dessutom kanske det går att printa ut dokumentationen från www.pentax-cashback.com?

Förhoppningsvis behövs det inte.
 
En j-a massa räkningar gör att jag väntar till
Januari...
Har tänkt på K7+DA18-55WR och DA15 limited...
Men börjar nu överväga K-x + DA17-70 + DA15 limited
istället.
Tyvärr var jag trött på Stockholmsmässan och
kollade inte in varken K-x eller K7 nåt vidare,
den röda K-x utan innehåll såg plastig ut
men en blå kanske...

På Youtube finns flera videor om K-x och
den verkar ha det mesta och sakna lite.
SR och inbyggda micken kanske kan vara störande,
om det inte går att filtrera bort...

Först i April känns det som att jag har
riktig användning för en K7a...
 
En liten undran angående cash-back hanteringen.....

Är det någon som skickat in sina handlingar och som fått dessa registrerade? Jag fick nämligen mitt brev som jag skickade med handlingar i retur med "Adressaten okänd".....
 
Fick det här mailet för nån dag sen:

Bäste Pentax-kund,

Vi har tyvärr haft en del problem med vår Europeiska cashback-kampanj, och du hör kanske till de drabbade. Vi ber om ursäkt.
Om du tillhör de som fått tillbaka din försändelse med “adressaten okänd”, och ännu inte skickat in den på nytt,
skicka den på följande adress:

PENTAX PROMOTION
Custom Solutions / Regus
Fabriksgatan 7
412 50 Göteborg

Vi ber än en gång om ursäkt!
 
Sätts pengarna bara in på kontot, eller får man nåt meddelande att det är på gång? Skickade in i början av januari och har fortfarande inte hört något.
 
Det tar 8-12 veckor enligt informationen från Pentax.
Ärendena börjar inte behandlas föränn efter att erbjudandet gick ut. Nu har jag inte i huvudet om det var 15 eller sista januari som var sista inskicksdatum. Man ska räkna 8-12 veckor efter detta datum, så först i april bör pengarna komma.
 
Jag fick mail den 29e januari om att pengarna skulle sättas in inom 10 arbetsdagar. Nu är det 18e februari och fortfarande inga pengar. Vad händer? Vart ska man vända sig och kontakta dom angående detta? Börjar ju bli lite orolig...

Är det någon som överhuvudtaget fått pengar?
 
Nope. Inte jag i alla fall...

Inte heller fått min cashback ännu....så jag ringde det engelska tel.nr man fick på bekräftelsen att ens begäran gått igenom. De var väldigt tillmötesgående och ursäktade att det blivit försening. Pengarna kommer betalas ut inom ca 1 månad enligt dem. Hade blivit mer ansökningar att handlägga än dom någonsin vågat hoppats på :)
 
Jo...det var det beskedet jag fick också...i slutet av januari. Därav orsaken att jag ringde och kollade nu. Men utbetalning skall vara på G enligt Pentax i England.
 
Jag fick besked idag. Jag får inga pengar. Motiveringen är "Tyvärr följer inte din begäran kampanjens villkor. Du skull köpt samtidigt för 10 000:-kr av PENTAX-produkter"
Men bryter inte Pentax i så fall sina egna villkor? Man skulle få 500kr tillbaks för varor över 7000kr. Jag har köpt för 8175:- Jag fattar ingenting.

http://www.pentax-cashback.com/modal/modalites_SWEDEN.pdf

Uppfattar också att du skall ha pengar tillbaka enligt reklamen. Om Pentax ändrar sina villkor under resans gång är det ruttet gjort av dom.
Var själv på gång att handla under kampanjen, men insåg att det förmodligen för med sig mer krångel än det är värt.
Trist om inte ingångna avtal hålls.
Ändå tror jag det reder sig till slut. Berätta hur det går.
lma
 
Peter...ditt fall är solklart i mina ögon...meddela svenska Pentax och länka till den här tråden så de ser att de har ögonen på sig. Det blir säkert lite fart under galoscherna då....inget märke har råd med "badwill" på sveriges största fotoforum ;-)
 
Jag fick besked idag. Jag får inga pengar. Motiveringen är "Tyvärr följer inte din begäran kampanjens villkor. 10 000:-kr av PENTAX-produkter"
Men bryter inte Pentax i så fall sina egna villkor? Man skulle få 500kr tillbaks för varor över 7000kr. Jag har köpt för 8175:- Jag fattar ingenting.

http://www.pentax-cashback.com/modal/modalites_SWEDEN.pdf

Är ditt/dina köp registerat på ett kvitto/faktura som det skall vara enligt reglerna? Så det inte är det som de hänger upp sig på.
Citat "Du skull köpt samtidigt för..."

// Johan
 
Är ditt/dina köp registerat på ett kvitto/faktura som det skall vara enligt reglerna? Så det inte är det som de hänger upp sig på.
Citat "Du skull köpt samtidigt för..."

// Johan

Ja, jag har gjort enligt reglerna och det är ju dessutom inte det de hakar upp sig på utan just det faktum att jag inte handlat för 10 000:-. Jag köpte en vara för 8125:- (DA 15/4).
 
Peter...ditt fall är solklart i mina ögon...meddela svenska Pentax och länka till den här tråden så de ser att de har ögonen på sig. Det blir säkert lite fart under galoscherna då....inget märke har råd med "badwill" på sveriges största fotoforum ;-)

Jag ska ta tag i detta på måndag. Det är tydligen dags att rusta sig för nästa strid. Jag hade tidigare en kamp att för att få ett icke defekt DA 15/4 (finns på en tråd på detta forum). Det vore bra om någon som råkar ut för samma sak om de hör av sig här. Kanske kan vi stämma Pentax gemensamt? ;-)
Ja, jag ska hänvisa till detta forum. Eller varför inte också något konsumentprogram på TV?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.