Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax cashback

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har varit i kontakt med Per Skog på Focus nordic / trading och han har lovat att fixa det. Trevlig man det där. Enligt honom finns det fler fall med samma motivering som jag fick. "De är bättre på att bygga kameror än administrera cashback". Nu får jag se vad som händer.
 
Ähum. Strulet kan bero på mig. Jag skickade in ett av tre kvitton (det sista jag fick) där det dessvärre står summa noll kronor, alltså ungefär att jag inte köpt för någonting (men priset står längre upp). Jag borde ha skickat det första där summan på 8125:- står. Nu fick jag tag i ett nytt kvitto från Cyberphoto eftersom jag antagligen slängt det första (!) och skickat det till Focus trading. Hoppas det ordnar sig ändå.
 
Ähum. Strulet kan bero på mig. Jag skickade in ett av tre kvitton (det sista jag fick) där det dessvärre står summa noll kronor, alltså ungefär att jag inte köpt för någonting (men priset står längre upp)..

Du fick tre kvitton från Cyberphoto? Ja, objektivet åkte ju fram och tillbaka och du fick ett nytt, så det är fakturan/kvittot på det som är 0 kr för du betalade ju för första objektivet, som hade ett fel. Annars hade du betalat för samma objektiv två gånger. Struligt värre!

Bra att Per Skog har tagit tag i det!
 
Jag har fått min cashback. Det gick inte att fixa via den internationella cashbacken eftersom den är avslutad utan de löste det här i Sverige.
Det gick ju ganska smidigt till slut.
 
Är det någon annan som fått sina pengar än? Det var rätt länge sedan jag fick ett mail där det stod att pengarna skulle in på kontot inom 10 arbetsdagar. Det är ju tur för Pentax att de bygger kameror bättre än vad de hanterar cashback :)
 
Jag kollade med Pentax och de sa att de precis har gjort en betalningsorder med mina pengar så det ska komma in på mitt konto när som helst.
 
Idag var pengarna insatta på mitt konto.
Fick även ett brev från Pentax som innehöll den faktura och kvitto jag skickade till dem.
Tillbaks samma, i original.
Så det var ju trevligt att de skickade tillbaks det. :)
 
Ser här att det är fler som har problem med Pentax Cash-back, jag fick besked att pengarna skulle betalas ut inom 10 dagar per mail redan 15 februari, har pratat med Focusnordic och dom säger att Pentax har betalat den 15:e mars men inga pengar ännu. Pentax sänkte K-7 med kit objektivet 18-55 direkt efter kampanjen med 20%, synd att man inte väntade. Hade spart en tusenlapp och en del bessvärligheter med allt strul runt cash-back kampanjen.
 
Ser här att det är fler som har problem med Pentax Cash-back, jag fick besked att pengarna skulle betalas ut inom 10 dagar per mail redan 15 februari, har pratat med Focusnordic och dom säger att Pentax har betalat den 15:e mars men inga pengar ännu. Pentax sänkte K-7 med kit objektivet 18-55 direkt efter kampanjen med 20%, synd att man inte väntade. Hade spart en tusenlapp och en del bessvärligheter med allt strul runt cash-back kampanjen.

Det verkar onekligen så att någon väldigt inkompetent person sköter detta vilket är väldigt olyckligt. Här passar det underbara uttrycket - Hur j*vla svårt kan det vara?
 
Ta kontakt med Focustrading igen då och säg att det inte fungerar. Det kan vara något med bankrutinerna som har gått fel. Alltså att betalning är inlagd, men att något hänt så det inte går igenom ändå. Kan vara värt att berätta det för Focustrading så att de kan tala om det för ansvarig person på Pentax Europe.
 
Fick svar av Per Skog på Focus Nordic att pengarna var på gång, senast i morgon ska alla ha fått sina pengar enligt honom.
 
Fick svar av Per Skog på Focus Nordic att pengarna var på gång, senast i morgon ska alla ha fått sina pengar enligt honom.

Jag fick samma besked, återstår att se under morgon dagen om det blir så!! Jag måste ändå säga att FocusNordic och då speciellt Per Skog har varit till enastående hjälp när Pentax Europe har ställt till det för sig och oss, det är alltså som jag förstår det FocusNordic som tar detta initiativ och ser till att vi får pengarna. Det visar ändå omtanke om oss kunder från FocusNordics sida. Låt oss nu hoppas att transaktionerna fungerar som utlovat.
 
För mig tog det ju strax över en vecka att få pengarna efter att överföringsordern, enligt Focustrading, var inlagd/beställd på avsändarens bank. Det kan mycket väl handla om strul med banker och internationell överföring.
 
Ser ut som pengarna har kommit nu! Men är inte helt säker, det står nämligen inte vart pengarna kommer ifrån men jag väntar inte pengar från något annat håll så jag antar att det är från Pentax.
 
För mig tog det ju strax över en vecka att få pengarna efter att överföringsordern, enligt Focustrading, var inlagd/beställd på avsändarens bank. Det kan mycket väl handla om strul med banker och internationell överföring.

Det har varit strul både med transaktionerna och fördröjning med utbetalningarna som har ställt till det, alla har dock inte drabbats utan det har bara varit ett tiotal av någon okänd anledning. Nåja, mina pengar har inkommit så jag är glad nu iaf. Glad påsk!
 
Aldrig får man vara riktigt glad......

Pengar kom för min cashback 30 mars.....men fel summa. Fick 1000 kr, men handlade för 15.500 kr....således skulle det varit 1500 kr. Har kontaktat Focus Trading...får se hur de löser det....

Håller med tidigare talare...."hur svårt kan det vara"!? Har tidigare erfarenhet av Canon's cashback-kampanjer och där flyter allt som smort!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.